  • Data: 2018-08-06 01:57:31
    Temat: Re: Czym sklejać / naprawiać / montować plastik?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości
    news:pk7iuv$m3v$1@node2.news.atman.pl...

    > Ok, poszukam.
    >
    > Ale odnosząc się do wcześniejszej Twojej uwagi, to w zasadzie po co o tym
    > pisałeś skoro to dla Ciebie jest "praniem papieru toaletowego"?

    Marku, nie napisałeś najważniejszego - jakie konkretnie tworzywo z jakim
    chcesz kleić. Bez tej wiedzy możemy tylko gdybać - każde z tworzyw klei się
    inaczej, czym innym. Każdy z klejów ma rózne właściwości i np. klej nr 1,
    sklei dobrze A z B, ale za to C z D ni chuja, jak mawiają pod GS-em. Z kolei
    klej nr 2, świetnie poradzi sobie z C+D, ale za to A+B tylko palcem
    dotkniesz i pójdzie <Siara mode> W pizdu </Siara>. Przykład:
    1. Pilot, z wytartymi stykami przycisków (napylone, gówno gówniane).
    Chciałem podkleić nowe gumki superglue, ni pytonga, superglue nawet tego nie
    zwilżył, po stwardnieniu spoiny, gumka odskoczyła od lekkiego dotyku. Mimo
    dokładnego odtłuszczenia i zmacerowania w izopropanolu. Pięknie za to wziął
    to klej silikonowy, taki, jak do szyb okiennych. Parę lat trzyma i nie
    zamierza przestać. Podobnie próba sklejenia s-g 2 kartek papieru, nie zawsze
    musi się udać, Czasem pomoże, gdy zagruntujemy obie kartki i ponowimy
    właściwe klejenie, jak grunt stwardnieje.
    2. Połączenie 2 twardych powierzchni klejem silikonowym, zastygnie, ale
    mocniej w ręce weźmiesz i prryt, połączenie szlag trafia. S-g, chwyta
    twardo, mocno, pewnie i jest na wieki.

    Tak więc, jak widzisz, musimy jeszcze wiedzieć konkretniej, co z czym
    kleisz, inaczej, jak Zenek dość obcesowo, ale słusznie zauważył "czym to
    skleić" - klejem.
    Nie ma kleju, wbrew popularnej nazwie, uniwersalnego, panaceum... Chociażby
    dlatego, ze często cechy 2 różnych klejów, choćby ze względu na właściwości
    klejonych obiektów, wzajemnie się wykluczają. Papieru prawie nie skleisz
    superglu, ale świetnie zrobisz to "gumą arabską". 2 szyb nie skleisz "gumą
    arabską", bo nawet nie wyschnie, ale świetnie zrobić to superglu. Jest też
    klej pewnie chemoutwardzalny, taki taki, do papieru, gdzie chwyta niemal
    natychmiast na tyle mocno, ze nie rozłączysz kartek bez uszkodzenia. Ale
    choćby gładkich deseczek już ni cholery, praktycznie nie będzie trzymać, lub
    bardzo słabo. Prędzej sg, zagruntować deseczki, nie od razu, bo drewno cały
    klej wciągnie do środka i nic z tego, wtedy zrobić właściwe klejenie.
    O klejeniu, pozostali koledzy w grupie na pewno, jako praktycy, mogli by
    powiedzieć 100x więcej, niż ja, nie starczyło by miejsca na serwerze. Więc
    skoro nawet ja zauważam niuanse juz w tym stadium, to znaczy, że jakieś
    podstawy musiały ci umknąć nieświadomie. Dlatego sprecyzuj problem, a
    łatwiej będzie nam pomóc tobie w jego rozwiązaniu.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.