  • Data: 2018-08-06 02:07:04
    Temat: Re: Czym sklejać / naprawiać / montować plastik?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:1n3qes38ye0h8$.1ifi75xxp9lk7.dlg@40tude.net...
    > 3. Połączenie klejone musi mieć konstrukcję zapewniającą duże relatywnie
    > powierzchnie styku a obciążenia skleiny nie powinny być rozciągające. To
    > wyklucza większość "domowych" problemów kiedy musimy skleić coś długiego
    > a złamanego.

    Ja w takich przypadkach właśnie, jak jest miejsce i możliwość, staram się
    dokleić do klejonych części coś w rodzaju stelażza, wznacniającej
    połączxenie na większej powierzchni, niż sama powierzchnia łaczenia obiektów
    bez "wsparcia". Czyli np. załóżmy, jak mi pęknie jakiś plastykowy wałek, to
    robię tak: Najpierw sklejam normalnie (w ogóle to raczej rozdzielam na dwa
    osobne procesy, choć jak ktoś chce, moze to zrobić na jeden raz), jak
    stwardnieje, biorę nitkę, najlepiej bawełnianą, ale nie ma to aż takiego
    znaczenia, w bawełnę lepiej wsiąka, więc trzeba kleić dość powoli, inaczej
    zaczyna się grzać tak mocno, że dymi i parzy w palce. Może też byc cienki
    sznurek, jeśli, jak napisałem, jest miejsce. Owijam i laminuję powoli
    klejem, aż nawinę parę mm. W najgorszym razie, kawalątek sie zeszlifuje, to,
    co zostanie, powinno utrzymać spoinę. Często, dla drobnych elementów
    podpieram się doklejonym kawałkiem tekturki z zużytego buletu ZTM Warszawa
    (moze być inny, byle tekturkowy, papier ma gorsze własności mechaniczne, ale
    dla drobnych i niezobowiązujących klejeń, ma szansę być wystarczający,
    najwyzej podkleję 2-3 warstwy i będzie git.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.