  • Data: 2018-04-17 16:00:13
    Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.04.2018 o 11:46, Myjk pisze:

    > Mon, 16 Apr 2018 21:29:17 +0200, Marek S

    > Czyli 3tkm za wcześnie? To i tak nieźle. Moja Mazda ma interwał co 20tkm,
    > ale oczywiście nadgorliwcy wylewają olej do ścieku co 10tkm zużywając go 2x
    > tyle co trzeba.

    Turbina lubi świeży olej. Zbyt kosztowna jest jej naprawa by ją katować.
    Właśnie przy jej naprawie doradzono mi takie postępowanie. Zresztą jest
    zauważalna różnica w pracy silnika na na nowym i przechodzonym oleju -
    ale tylko w pełni syntetycznym. Na klasycznym mercedesowskim nie ma aż
    tak dużych różnic. To co ja zauważyłem:

    1. Pod koniec okresu eksploatacji oleju słychać gwizd turbiny przez
    kilka pierwszych minut. Na świeżym oleju jest cisza cały czas.

    2. Głównie zimą na zimnym silniku zawsze tak samo przejeżdżam pewien
    odcinek drogi (zerowy ruch). Na tym krótkim odcinku (max 1km) chwilowe
    spalanie na oryginalnym mercedesowskim - ok 11.5-12/100 (nie pamiętam
    przecinków). Na w pełni syntetycznym 9.6/100 a na przechodzonym 10.5 (za
    każdym równo jak w zegarku).

    Te liczby bardzo zachęcają mnie do dbania o jakość i częstotliwość
    zmiany oleju. W benzynie nie bawiłbym się w tak częste wymiany. Ale
    diesel przez quasiekologię EGRowską zakręci parę razy i z oleju robi się
    błoto.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek