  • 21. Data: 2005-06-09 22:43:58
    Temat: Re: DSL 1000 TPsa z opcja 512 - jak to dziala ?
    Od: "gefek" <t...@s...wp.pl>

    In news:1473083.JnmIZPVITF@latitude, Neas wrote:
    > A jak się przeliczysz, to co wtedy?
    Obcinasz upload tej witryny i firma rezygnuje z Twoich uslug :P
    --
    Grzesiek

  • 22. Data: 2005-06-10 10:53:10
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    gefek napisał(a):
    > Obcinasz upload tej witryny i firma rezygnuje z Twoich uslug :P

    O! O! O! That's the spirit! ;>

  • 23. Data: 2005-06-10 11:14:39
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 09 Jun 2005 21:01:50 +0200, w <d8a40l$7r3$2@nemesis.news.tpi.pl>, Palermo
    <...@...pl> napisał(-a):

    > A gówno - jak mi zmienią adres IP to ich do sądu podam. Nikt mi o tym
    > nie powiedział - a pytałem się i mówiono że będzie bez zmian

    ROTFL

  • 24. Data: 2005-06-11 23:28:50
    Od: Yacho <yacho___@_nospam_100tka.net>

    Neas napisał(a):

    > A jak się przeliczysz, to co wtedy?

    Mozna sobie przeprowadzic badanie statystyczne - koszty male a przy
    odpowiednich danych wejsciowych wyniki beda wiarygodne i precyzyjne :)

    --
    Yacho

  • 25. Data: 2005-06-12 18:23:57
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    Sied@r wrote:

    > wydaje mi sie ze raczej idsl nie nadaje sie do takich uslug.
    >
    > zastanow sie raczej nad polpakiem np. 1Mb/s symetrycznie.
    >
    > Ps.
    > oczywiscie mozesz to zrobic i bedzie to chodzic - ale nie bedzie to
    > szczyt marzen.

    Grunt to dopasowanie łącza do potrzeb i wymogów jakościowych, 200 userów
    to b. malutko. Jeżeli w danej lokalizacji ADSL działa bez problemów -
    przez dłuższy czas jestes w stanie wysycic lacze od siebie i do siebie,
    to z b. dużym prawdopodobieństwem nic się tu nie pogorszy w przypadku
    uploadu do 512kbit.

    Mam ADSL'a 1024/256 i przez 6 miesięcy raz zawiesił mi się modem (nie
    był podłączony przez UPS) i chyba raz czy dwa zauważyłem przerwy w
    działaniu sieci do 1 min (modem działa 24h/dobe). Jak wspomniałem - dużo
    zależy od lokalizacji.

    Typowe downloady w protokole TCP/IP, przy większych plikach w minimalnym
    stopniu wpływają na wyjście. Nie robiłem dokładnych analiz, w praktyce -
    z obserwacji wykresów przy mirrorowaniu różnych site'ów - szacuje iż
    nie będzie to więcej niż kilka % ruchu wejściowego.

    Dwie rady:
    1. Koniecznie monitoruj i priorytetyzuj ruch (np. schedulery linuxowe),
    dzięki czemu nawet przy bardzo zapchanych łączach przez P2P lub WWW,
    poczta będzie działać praktycznie max. szybkością.

    2. Zastanów się, czy przy usłudze pocztowej nie warto kupić pakietu z 8
    adresami IP (5 użytkowych). A nuż ktoś z userów zacznie spamować i
    poprzez usługi typu spamhaus.org, *wszyscy* będą blokowani. Wiele
    adresów da ci wiele możliwości działania - szybkie przejście na inne IP,
    grupowanie userów itp.

    pozdr.

    --
    Rafał Łukawski
    http://rafal.lukawski.pl/

  • 26. Data: 2005-06-12 19:17:07
    Temat: Re: DSL 1000 TPsa z opcja 512 - jak to dziala ? [spam, spamhouse]
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    Rafał Łukawski napisał(a):
    > poprzez usługi typu spamhaus.org, *wszyscy* będą blokowani.

    Nawet, jeżeli będzie miał te 8 adresów, nic mu one nie pomogą. Spamhaus
    wpisuje często całe klasy adresowe, więc w przypadku, gdy będzie miał
    2,5, czy 8 adresów nic mu to może nie dać. Spamhouse jest bardzo
    restrykcyjne, z tego co zauważyłem. Wystarczy spojrzeć na to, co mówiąo
    tpsa(pl) w usenecie. Jeżeli się mylę, proszę mnie poprawić. ;)

    Pozdr,

  • 27. Data: 2005-06-13 11:29:45
    Od: "Stirlitz" <a...@g...pl>

    użyszkodnik KvS wyklawiaturzył:

    > Największa niedogodność jest z tym że zmieniają adres IP. Nie
    > potrafili powiedzieć konkretnie dlaczego nie da się parametrów
    > zwiększyć bez zmiany IP, gościu powiedział że tak jest skonstruowany
    > ich system i koniec. Reasumując byłem przez jakieś 18h bez netu :(

    Możesz napisać z jakiej puli dostałeś nowe IP ??
    Bo jak z 83.xx to ja serdecznie dziękuje...

    |- Gówno i kapusta zawsze w parze idą --------| ICQ:261665964 |
    |- rzekł sentencjonalnie Percival Shuttenbach.| GG:2419957 |
    |- Jedno popędza drugie. Perpetuum mobile. | *a...@g...pl* |

  • 28. Data: 2005-06-13 14:47:40
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Stirlitz pisze:

    > Możesz napisać z jakiej puli dostałeś nowe IP ??
    > Bo jak z 83.xx to ja serdecznie dziękuje...

    Bo?

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl
    Nie widzisz polskich znaków? Zajrzyj na http://strony.biz/h/utf-8

  • 29. Data: 2005-06-13 22:02:39
    Od: "KvS" <a...@j...w.reply.to>

    W artykule news:xn0e3g8u0x2bze000@news.gazeta.pl,
    niejaki(a): Stirlitz z adresu <a...@g...pl> napisał(a):

    > użyszkodnik KvS wyklawiaturzył:

    > Możesz napisać z jakiej puli dostałeś nowe IP ??
    > Bo jak z 83.xx to ja serdecznie dziękuje...
    >
    > Pozdrawiam

    zgadza się 83.18.x.x
    ale nie wiem za co dziękujesz... wszystko smiga jak siemasz wiktor.

    ----
    Pzdr.
    KvS

  • 30. Data: 2005-06-14 09:29:14
    Od: "AdamPi" <a...@S...onet.pl>

    > Co do dls z upem 512 - nie wiem czy istnieje juz ktoś taki co ma to
    > działające - złożyłem wniosek 2.06 (nawet druków jeszcze odpowiednich
    > nie mieli) i wciąż czekam :/
    Mieliśmy DSL 2000/256. Na Blue-szlaczku złożyłem zamówienie na początku
    czerwca. Jakoś w zeszłym tygodniu dzwonił miły pan z TP i zaproponował
    ustalenie terminu przełączenia. Wiązało się to ze zmianą adresów na te z
    klasy 83.18.x.x. Ponieważ ta klasa nie jest szczególnie 'szczęśliwa' oraz
    utrzymujemy parę domen w NASKu (procedura zmiany delegacji) średnio mi się
    to uśmiechało, ale trudno. Wstępnie umówiliśmy się na miniony piątek, żeby
    rewolucja z IP nie była w środku tygodnia. A tu niespodzianka: w piątek
    dzwoni miły pan i mówi, że zmiana IP nie jest konieczna (o super!). Mieliśmy
    się umówić na ten tydzień na dopięcie sprawy...
    Przychodzę w poniedziałek i sprawdzam upload tak od niechcenia - a tu 64
    KB/s. Wow! Bezboleśnie i już działa.
    Widocznie to wszystko zależy od lokalnego zaangażowania i kompetencji
    poszczególnych pracowników TP.

    Adam P.