  • Data: 2017-05-14 18:16:27
    Temat: Re: DTMF więcej niż 16 klawiszy
    Od: SnCu <t...@e...ca> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-05-14 o 17:37, moje12a pisze:
    > Mam takie pytanie czy ktoś wie jak w praktyce wygląda rozszerzenie
    > tonów w DTMF ? bo gdzieś czytałem że DTMF może obsłużyć nawet do 64
    > klawiszy z których każdy ma indywidualny identyfikator (zestaw
    > tonów).

    Prosty kalkulator mówi, że tony różnią się o mniej więcej 1.105 (rozrzut
    1.096 do 1.109). To w zasadzie możesz sobie ekstrapolować resztę tonów.

    Generalnie z podziałem na "niskie" i "wysokie" tony trzeba dążyć do
    kwadratu, bo wtedy jest najwięcej punktów kodowych: 64 to 8x8, przy 9x9
    byłoby 81.

    W sumie ciekawa sprawa, bo jakiś czas temu zastanawiałem się nad
    problemem przesłania klawiatury QWERTY po kablu o jakości telefonicznej
    i takie 8x8 by wystarczyło na podstawowe klawisze, ale naciskane
    pojedynczo! Protokół PS/2 przy zegarze ~10MHz wystarcza na przesłanie
    skankodów wszystkich klawiszy niezależnie, ale na dystansie paru metrów.