    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dbałość o lakier samochodu
    Date: Mon, 26 Apr 2010 11:48:04 +0200

    Użytkownik "Ewa" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4bd48bbb$0$17090$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jak dbać o lakier nowego samochodu, przede wszystkim
    > jak często myć? Czy korzystać z myjni, jeśli tak to z jakiej?

    Ja osobiście korzystam tylko z dwóch typów myjni: ręcznej i bezdotykowej. Na
    myjnię ręczną zaglądam w zależności od stanu samochodu, czasem raz w
    tygodniu czasem raz w miesiącu. Plusem myjni ręcznej jest to że wyczyszczą
    środek i zakonserwuja plastiki wewnątrz i na zewnątrz. Mam ten luksus że
    mieszkam w Bytomiu a tu droga myjnia ręczna z full service'em kosztuje 25 zł
    a normalna 20 zł. Przy aucie pracują przeważnie 3-4 osoby więc kompletne
    umycie trwa nie dłużej niż 35 minut. Myjnie do których jeźdżę mają po 3-4
    stanowiska więc w kolejce do mycia też nie stoi się długo. Mieszkałem kiedyś
    w Krakowie i tam zdziercy w myjni chcieli coś koło 60 zł za kompletne mycie.
    A fuj!
    Na bezdotykowej myję auto gdy jest zakurzone lub zabłocone a w środku
    jeszcze czyste, Mycie mikroproszkiem i płukanie wodą ze środkiem
    nabłyszczającym. Czasem przed płukaniem woskowanie. W cenach minimalnyc za 5
    zł myję małego kompakta (hyundai Getz), za 8 zł duże kombi (dacia logan MCV)

    W myjniach automatycznych nie myję wcale. Kiedyś myłem ale tylko samochody
    służbowe. Raz że niedokładnie i bez środka, dwa że niszczy lakier (rysuje),
    trzy że w tej samej cenie co ręczna a afekt połowiczny. Miałem trochę
    służbowych aut więc wystarczająco dużo doświadczeń by swoich aut w autamacie
    nie myć.
    Jeden z moich samochodów mam 6,5 roku od nowości i dzieki temu że nigdy nie
    był na automacie ma świeżutki gładziutki lakier który nadal cieszy oko a że
    jest to piękna soczysta czerwień to cieszy tym bardziej.

    > W szczególności interesuje mnie najlepszy sposób usuwania
    > z samochodu ptasich odchodów, których nie da się uniknąć.
    > Pojawiają się one bardzo często i trudno za każdym razem
    > myć cały samochód. Jak je usuwać?

    ja robię tak, że prawie nigdy nie tankuję całego baku, jeżeli już to przed
    wyjazdem na konkretną trasę. Raczej jeżdzę na brakach niż na nadmiarze
    (gdybym miał wypadek - benzyny stracę niewiele i materiału palnego też wolę
    mieć mniej niż więcej, gdyby ktoś chciał ukraść samochód - raczej będzie
    musiał zatankować żeby się oddalić itp argumenty) stąd częste (2-3 razy w
    tygodniu) wizyty na stacji paliw. A że tankuję głónie na BP to zawsze
    korzystam z tego by umyć sobie z zewnątrz szzyby i światła za pomocą myjki
    do szyb i wody z płynem które są przy każdym stanowisku do tankowania.
    Jeżeli zdarzy się że na aucie jest ptasiakupa- też ją wtedy zmywam i już.
    Nie ma z tym jakiegoś większego problemu. Zmoczyć, poczekać mniej niż minutę
    i znowu zmoczyć i zetrzeć.
    --
    Jackare