eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDeawoo Lanos - problem chyba z elektroniką. › Re: Deawoo Lanos - problem chyba z elektroniką.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: ARQ <n...@f...everyone.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Deawoo Lanos - problem chyba z elektroniką.
    Date: Tue, 16 Dec 2014 22:41:49 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 41
    Message-ID: <m6qa62$vl5$1@mx1.internetia.pl>
    References: <3...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 178-36-24-220.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1418767362 32421 178.36.24.220 (16 Dec 2014 22:02:42 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Dec 2014 22:02:42 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <3...@g...com>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: avast! (VPS 141216-0, 2014-12-16), Outbound message
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.3.0
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:675806
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-12-16 o 17:34, s...@g...com pisze:

    > Znajomy mechanik stawia na pompę paliwową[...]

    Ehhh... kolejny :)
    Nie zarobię na tym, ale co mi tam.

    Sprawdź czy działa pompa podłączona na krótko - wystarczy pogmerać w
    gnieździe przekaźnika pompy, które jest w skrzynce bezpieczników pod maską.

    Następnie sprawdź czy w ogóle dochodzi sygnał do przekaźnika pompy ze
    sterownika silnika podczas włączania zapłonu. Powinien dochodzić przez
    około 3 sekundy przy pierwszym* przekręceniu kluczyka. Rób kilkunasto
    (kilkudziesięcio?) sekundowe odstępy pomiędzy kolejnymi włączeniami
    zapłonu. Jeżeli sygnał pojawia się równie przypadkowo jak samochód
    odpala, lub na około 1 sek. (ewidentna blokada), to obstawiam na 98%
    immobilajzer. Immo lubi się w tym aucie po prostu zepsuć albo zgubić
    połączenia elektryczne ze sterownikiem. Objawy będą identyczne jak u
    Ciebie. Podłączanie pompy na krótko nic nie da. Jak immo nie zaskoczy,
    to nie zapalisz, bo blokuje pompę, wtryski i/lub zapłon.

    Zanim zaczniesz szukać jak obejść immobilajzer (bo da się) to zajrzyj do
    złącza sterownika silnika. Tam wilgoć daje o sobie znać. Czasem pomaga
    rozłączenie i ponowne złączenie i wszystko gra. Sterownik jest pod
    siedzeniem pasażera, które będziesz musiał odkręcić i wymontować. W
    akcie rozpaczy możesz sprawdzić wszystkie połączenia na drodze
    sterownik-immobilajzer łącznie z cewką wzbudzającą transponder.

    Ostatecznie, o ile to nie pomoże, sprawdziłbym czy w instalacji nie ma
    przypadkiem resztek jakiegoś alarmu, które dogorywają.


    * - normalnie przy pierwszym włączeniu zapłonu i rozbrojeniu immo pompa
    włącza się na 3 sek. Przy każdym kolejnym włączeniu zapłonu w odstępie
    kilku sekund nie włączy się, dopóki nie uruchomisz rozrusznika. Taka
    jest procedura i to jest normalne dla Lanosa. Natomiast nie rozbrojny
    immobilajzer uruchomi pompę na 1 sek po pierwszym włączeniu zapłonu.

    --
    ARQ
    transalp

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: