  • Data: 2019-11-18 23:18:50
    Temat: Re: DeepL
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, November 18, 2019 at 7:42:29 PM UTC+1, Borneq wrote:

    > A czy zamiast neuronów nie można użyć jakiegoś algorytmu, np. liczącego
    > prawdopodobieństwa Bayesa?

    Można, ale z materiałów wynika, że tak się robiło dekadę temu. Poza tym można
    zastosować rozwiązania łączone, co by szkodziło, żeby do sieci podawać
    wyjścia z drzew decyzyjnych czy klasyfikatora bajesya?

    > Trochę mam niezbyt dużo zaufania do sposobu w którym to nie my określamy
    > działania, tylko sieć sama się uczy w niewiadomy sposób,

    Sztuczne sieci neuronowe są w pewnym sensie bardzo wygodne. Mamy
    szereg parametrów: ilość wag, kary za duże wagi, przedziały w których wagi
    muszą się zmieścić, kary za duże wyjścia. Zwiększając te parametry, dajemy
    większą swobodę sieci. Po uczeniu sprawdzamy na zbiorze testowym czy nie
    daliśmy za dużo swobody. To w pewnym sensie bardzo łatwe i mechaniczne
    podejście. Gdzieś w międzyczasie dobieramy ilość połączeń i sposób połączenia.
    I tak w kółko aż do skutku. Oczywiście można się tą łatwością i wygodą
    zachłysnąć...
    sieci

    > za to trzeba ja długo uczyć na wielkiej ilości danych.

    To samo dostrzegłem ucząc sieci na najprostszych przykładach, np. tabliczki
    mnożenia. Rozumiałem, że wyuczona sieć ma tabliczce 10x10 nie uogólnia dobrze
    na przykładzie 20x20, ani nawet na przykładzie 5.5x5.5, bo to w końcu inny
    model. Ale dlaczego sieć tak długo się uczy tych głupich 100 danych
    uczących - nie mogłem zrozumieć. Dlatego opracowałem nowe sieci neuronowe,
    powinny sprawiać mniej problemów.

    > Zamiast tłumaczyć z języka A na B, można by spróbować tekst zrozumieć,
    > mieć wtedy pośredni język.
    >
    > Na przykład porównując definicje:
    > http://wordnetweb.princeton.edu/perl/webwn?s=solid&s
    ub=Search+WordNet&o2=1&o0=1&o8=1&o1=1&o7=1&o5=&o9=&o
    6=&o3=&o4=&h=0

    Hmmmm, do przemyślenia.

> [...]
    > or gas).
    > ==
    > (14)S: (n) solid#1 (matter that is solid at room temperature and pressure)
    >
    > natomiast to nie pasuje:
    > An article of clothing which is of a single color throughout.
    >
    > --
    > gdy się porównuje definicje, to człowiek jest w stanie stwierdzić, czy
    > pasują czy nie, natomiast komputer jak to może stwierdzić?
    > Przydałoby się liczyć to z jakimś prawdopodobieństwem, na przykład: te
    > definicje pasuję na 0.99, te na 0.01, a gdy na 0.6 to mamy problem.

    Trudno powiedzieć coś przydatnego na temat tego jak to robi człowiek. Też
    czasami może źle zrozumieć. Może chodzi o to, że człowiek wyobraża sobie
    jak będzie używał definicji? A co gdy definicje tworzy się w celu
    czegoś niewyobrażalnego, np. w celu odkrycia naukowego? Ludzie to jakoś
    robią.