    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
    Date: Fri, 23 Jun 2017 16:58:48 -0000 (UTC)
    <9...@m...org> <5941a51a$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <oi9cgp$457$5@node2.news.atman.pl>
    <2...@4...com>
    <oibijg$7tl$1@node2.news.atman.pl> <oibklc$60l$8@node2.news.atman.pl>
    <oibuku$jfg$1@node2.news.atman.pl> <oibv8f$vta$1@node1.news.atman.pl>
    <oic31p$nkm$1@node2.news.atman.pl> <oicsvg$erk$1@node2.news.atman.pl>
    <oiei3e$gm3$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@4...com>
    <oigu5p$pf5$1@mx1.internetia.pl> <oiiagb$jal$1@node2.news.atman.pl>
    <oijfj9$me2$2@node2.news.atman.pl> <oijgst$hat$1@node2.news.atman.pl>

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Elektrownie potem. Na razie przyłącza. Pewnie nie wiesz, ale elektrycy
    > operują tak zwanym kajotem czyli współczynnikiem jednoczesności. I jest
    > on zaskakująco niski. To znaczy mimo, że zakłada się, że przeciętne
    > gospodarstwo domowe może pociągąć 12,5kW, to liczy się, że nie robią
    > tego jednocześnie. Tu masz jak się liczy - strona 26:
    >
    > http://www.nhsep.pl/dokumenty/Wykon_instal_nowe_prze
    _%2022.09.09r.pdf

    > Jak widzisz w tabelce - dla 100 mieszkań jak w 50 włączysz czajnik, to
    > wywali zabezpieczenie. Jak dla każdego mieszkania dołożysz w garażu
    > gówniane gniazdko 16 A, to jak pod wszystkie 100 gniazdek podłączysz w
    > nocy samochody, to wyjdzie ci ponad 350 kW na same smochody, podczas gdy
    > zakładano, że cały budynek może ciągnąć trochę ponad 100kW. Cztery razy
    > za dużo. To problem na poziomie bloku. Dalej też są kolejne kajoty i
    > wychodzi że całkiem duże osiedla to raptem 50 megawatów. Tu masz mapę z
    > mocami dla Warszawy. Bemowo (praktycznie cała dzielnica) to raptem 80MW.

    No ale dlaczego zakładasz coś nierealnego, że w jeden dzień całe osiedle
    pójdzie i kupi elektryczne samochody??

    Twój argument jest podobny do argumentu malkontentów w latach 50-60tych gdy
    ludzie zaczynali używać w domu lodówek. Jestem pewny że instalacje
    elektryczne tego nie przewidywały, ale z czasem jak lodówek w domach
    przybywało to zwiększał się ten Twój ka-jot.

    To samo teraz się dzieje z klimatyzatorami, które zaczynają sobie ludzie w
    blokach montować.

    To samo będzie się działo w przyszłości z samochodami elektrycznymi w
    garażach.

    Nic się nie dzieje nagle, z dnia na dzień.
    Jak nie ma odbiorników to się kabli grubych nie robi. Pojawiają się
    odbiorniki, wymienia się kable na grubsze.

    To samo dzieje się z przyłączami do internetu czy wydajnością BTSów
    telefonii komórkowej.

    Nie ma co walić na alarm ani powstrzymywać się z konsumpcją prądu ze
    względu na kable: fachowcy trzymają rękę na pulsie i chętnie się
    dostosowują do zwiększonego poboru bo większy pobór to większy rachunek do
    zapłacenia.

    Nie bądź pesymistą, wszystko będzie dobrze.