-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!news.eternal-september
.org!.POSTED!not-for-mail
From: Pszemol <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
Date: Fri, 23 Jun 2017 16:58:48 -0000 (UTC)
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 57
Message-ID: <oijhc8$dvt$1@dont-email.me>
References: <7...@g...com>
<9...@m...org> <5941a51a$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
<oi9cgp$457$5@node2.news.atman.pl>
<2...@4...com>
<oibijg$7tl$1@node2.news.atman.pl> <oibklc$60l$8@node2.news.atman.pl>
<oibuku$jfg$1@node2.news.atman.pl> <oibv8f$vta$1@node1.news.atman.pl>
<oic31p$nkm$1@node2.news.atman.pl> <oicsvg$erk$1@node2.news.atman.pl>
<oiei3e$gm3$1@node1.news.atman.pl>
<4...@4...com>
<oigu5p$pf5$1@mx1.internetia.pl> <oiiagb$jal$1@node2.news.atman.pl>
<oijfj9$me2$2@node2.news.atman.pl> <oijgst$hat$1@node2.news.atman.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 23 Jun 2017 16:58:48 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="d708a92be943ad7c4a0ae88a1d0cee6c";
logging-data="14333";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX18US5JhDAuwOzMKUepcyTQn"
User-Agent: NewsTap/5.2.6 (iPhone/iPod Touch)
Cancel-Lock: sha1:sxGEyEmjYtBRXR6aE+AjRfupXMc= sha1:F/xFj/KssxROZPMF699Ww7VrLLQ=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2608590
[ ukryj nagłówki ]Shrek <...@w...pl> wrote:
> W dniu 23.06.2017 o 18:28, Mateusz Bogusz pisze:
>>> Dalej byłby problem. W powszechnej świadomości prąd się bierze z
>>> gniazdka, a tak prosto nie jest. Bierze się z elektrowni i do gniazdka
>>> idzie kablami. A te kable były projektowane z założeniem, że wszyscy
>>> na raz nie będą ładować samochodów.
>>
>> Haha, już tezy o braku gniazdek nie uratujesz, to teraz elektrownie.
>
> Elektrownie potem. Na razie przyłącza. Pewnie nie wiesz, ale elektrycy
> operują tak zwanym kajotem czyli współczynnikiem jednoczesności. I jest
> on zaskakująco niski. To znaczy mimo, że zakłada się, że przeciętne
> gospodarstwo domowe może pociągąć 12,5kW, to liczy się, że nie robią
> tego jednocześnie. Tu masz jak się liczy - strona 26:
>
> http://www.nhsep.pl/dokumenty/Wykon_instal_nowe_prze
_%2022.09.09r.pdf
>
> Jak widzisz w tabelce - dla 100 mieszkań jak w 50 włączysz czajnik, to
> wywali zabezpieczenie. Jak dla każdego mieszkania dołożysz w garażu
> gówniane gniazdko 16 A, to jak pod wszystkie 100 gniazdek podłączysz w
> nocy samochody, to wyjdzie ci ponad 350 kW na same smochody, podczas gdy
> zakładano, że cały budynek może ciągnąć trochę ponad 100kW. Cztery razy
> za dużo. To problem na poziomie bloku. Dalej też są kolejne kajoty i
> wychodzi że całkiem duże osiedla to raptem 50 megawatów. Tu masz mapę z
> mocami dla Warszawy. Bemowo (praktycznie cała dzielnica) to raptem 80MW.
No ale dlaczego zakładasz coś nierealnego, że w jeden dzień całe osiedle
pójdzie i kupi elektryczne samochody??
Twój argument jest podobny do argumentu malkontentów w latach 50-60tych gdy
ludzie zaczynali używać w domu lodówek. Jestem pewny że instalacje
elektryczne tego nie przewidywały, ale z czasem jak lodówek w domach
przybywało to zwiększał się ten Twój ka-jot.
To samo teraz się dzieje z klimatyzatorami, które zaczynają sobie ludzie w
blokach montować.
To samo będzie się działo w przyszłości z samochodami elektrycznymi w
garażach.
Nic się nie dzieje nagle, z dnia na dzień.
Jak nie ma odbiorników to się kabli grubych nie robi. Pojawiają się
odbiorniki, wymienia się kable na grubsze.
To samo dzieje się z przyłączami do internetu czy wydajnością BTSów
telefonii komórkowej.
Nie ma co walić na alarm ani powstrzymywać się z konsumpcją prądu ze
względu na kable: fachowcy trzymają rękę na pulsie i chętnie się
dostosowują do zwiększonego poboru bo większy pobór to większy rachunek do
zapłacenia.
Nie bądź pesymistą, wszystko będzie dobrze.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.06.17 19:05 Shrek
- 23.06.17 19:17 Shrek
- 23.06.17 19:44 Pszemol
- 23.06.17 22:14 Shrek
- 23.06.17 11:52 re
- 23.06.17 12:02 re
- 24.06.17 07:34 Shrek
- 24.06.17 07:36 Shrek
- 24.06.17 16:21 Pszemol
- 24.06.17 17:28 Pszemol
- 24.06.17 17:46 j...@i...pl
- 24.06.17 17:51 j...@i...pl
- 24.06.17 17:55 Pszemol
- 24.06.17 19:42 Shrek
- 24.06.17 19:44 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław