  • 1. Data: 2017-06-13 21:42:25
    Temat: Dieselgate VW ciag dalszy
    Od: p...@g...com

    Wlasnie leci program frontal21 na ZDF i wychodzi na to ze tzw update nie powoduje
    zmniejszenia emisji trujacych substancji auta w ruchu a jedynie na testach :-)
    oprogramowanie wylaczajace redukcje NOx itp poza testem wcale nie zostalo usuniete i
    nadal dziala w najlepsze. Pokazano tez emaila od adwokata koncernu VW do rzadowego
    regulatora KBA w ktorym przyznaje ze to kicha i dziekuje za przyklepanie update'u
    jako legalnego :-) Jest tez wrzutka z USA gdzie klientka oddala VW Golfa odebrala
    pelna cene jaka za niego dala i dodatkowo 3000 USD. Sa tez obrazki z Detroit gdzie na
    placach stoja setki aut VW i czekaja na update ktory nigdy nie nastapi :-) Zieloni
    dostali szalu kiedy wyszlo ze rzadowa agencja KBA pomogla VW w tym dealu a po
    niemieckich drogach nadal jezdza trujace auta i nie zdziwilbym sie gdyby temat
    powrocil przy nadchodzanych wyborach.

  • 2. Data: 2017-06-14 08:04:51
    Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 13 Jun 2017 12:42:25 -0700 (PDT), p...@g...com

    > a po niemieckich drogach nadal jezdza trujace auta

    To i tak pikuś w porównaniu z syfem który u nas jeździ. Dlatego większosć
    trasy jakie pokonuję przejeżdżam na obiegu zamkniętym od czasu do czasu
    wietrząc, bo co chwilę jakiś bogacz dymi gorzej niż parowóz z '39. Ci z
    lubelskiego to chyba jeszcze coś do baku dolewają od siebie, bo syf z rury
    z ich audików tedeji aż szczypie w oczy.

    Także abstrahując od koncernowego cwaniactwa, to i tak te nowe auta z
    "zepsutym" sterowaniem są o niebo zdrowsze niż stare trupy, albo nowsze z
    powycinanymi DPFami, jeżdżące u nas.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2017-06-14 08:29:39
    Od: p...@g...com

    --Także abstrahując od koncernowego cwaniactwa, to i tak te nowe auta z
    "zepsutym" sterowaniem są o niebo zdrowsze niż stare trupy, albo nowsze z
    powycinanymi DPFami, jeżdżące u nas.

    na papierze byc moze ale na drodze jest raczej odwrotnie:

    Euro 6: Schmutziger als ältere Diesel
    Auch der ADAC kommt zu ähnlichen Ergebnissen: Die neuen Euro 6-Diesel sind teilweise
    sogar schmutziger als ältere Diesel. Die Fahrverbote sind daher nicht
    nachvollziehbar. Sie werden kaum den gewünschten Erfolg bringen.

    niezalezne badania Deutsche Umwelthilfe i ADAC to potwierdzaja wiec niemieccy zieloni
    czuja sie ostro wydymani :-)

  • 4. Data: 2017-06-14 08:40:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 13 Jun 2017 23:29:39 -0700 (PDT), p...@g...com

    > niezalezne badania Deutsche Umwelthilfe i ADAC to potwierdzaja wiec
    > niemieccy zieloni czuja sie ostro wydymani :-)

    Ale to znaczy, że prócz "zepsutego" softu te auta mają też bypas na DPFy i
    kopcą jak stare diesle?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2017-06-14 08:51:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 14 czerwca 2017 08:40:02 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Ale to znaczy, że prócz "zepsutego" softu te auta mają też bypas na DPFy i
    > kopcą jak stare diesle?

    Może chodzi o ilość substancji na przejechany km. Moja advanced super
    zaawansowana green tojota verso chleje 9 litrów diesla na 100km
    i jest przedstawiana jako pojazd ekologiczny, a niewiele mniejsza
    octavia paliła mi 5,5 litra i jest przedstawiana jako syfowóz.
    Wszystko zależy od tego kto ma lepszy PijaR ;)

    L.

  • 6. Data: 2017-06-14 09:00:08
    Od: p...@g...com

    --Ale to znaczy, że prócz "zepsutego" softu te auta mają też bypas na DPFy i
    kopcą jak stare diesle?

    to oznacza ze mimo posiadania sprawnego systemu oczyszczania spalin niektore wysilone
    turbodiesle na drodze wydzielaja wiecej trujacych substancji niz np 1.9 TDI ALH 90 KM
    z dzialajacym EGR. Testy drogowe odwalaja wszystkie ciezkie SUV-y i wysilone tdi np
    190 KM z 2l pojemnosci wiec straty wsrod niemieckich producentow bylyby przerazajace,
    oni nie maja juz innej drogi jak isc w zaparte i zaklinac rzeczywistosc.

  • 7. Data: 2017-06-14 09:05:16
    Od: p...@g...com

    --Wszystko zależy od tego kto ma lepszy PijaR ;)

    wystarczy sie zastanowic przez kogo ? UE sie skompromitowala przy Dieselgate i tylko
    w USA nadzieja a tam jak wiadomo Toyota wycofala sie z diesla. Sprawy sadowe moga sie
    przeciagac ale koniec diesla jest przesadzony to juz tylko kwestia czasu.

  • 8. Data: 2017-06-14 09:16:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 14 Jun 2017 00:00:08 -0700 (PDT), p...@g...com

    > to oznacza ze mimo posiadania sprawnego systemu oczyszczania spalin
    > niektore wysilone turbodiesle na drodze wydzielaja wiecej trujacych
    > substancji niz np 1.9 TDI ALH 90 KM z dzialajacym EGR. [...]

    Pytam ponownie, i może bardziej wprost aby było lepiej zrozumiane.
    Czy nowe diesle podpadające pod "dieselgate" wydzielają więcej PMów
    niż stare trupy bez DPFów? Zorientowany jesetś widzę, to zapodaj proszę
    wyniki tych testów porównawczych.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2017-06-14 09:25:54
    Od: p...@g...com

[...]

    pod dieselgate podpadaja auta z E5 ale wg badan wszystko przebijaja auta z E6

    http://www.focus.de/auto/news/abgas-skandal/erste-di
    esel-verbote-beschlossen-ist-ihr-auto-dabei-welche-d
    iesel-fahrzeuge-weiter-in-die-stadt-fahren-duerfen_i
    d_6850975.html

    DUH
    https://www.uni-due.de/~hk0378/publikationen/2017/20
    170329_SWR.pdf
    ADAC
    https://www.adac.de/infotestrat/adac-im-einsatz/moto
    rwelt/ecotest_feinstaub.aspx
    na dole sa eco testy

  • 10. Data: 2017-06-14 09:55:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >niezalezne badania Deutsche Umwelthilfe i ADAC to potwierdzaja wiec
    >niemieccy zieloni czuja sie ostro wydymani :-)

    no no, ciekawe kto zaplacil za badania w ADAC :-)

    J.