-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
Date: Fri, 23 Jun 2017 19:17:17 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 62
Message-ID: <oijiet$hat$4@node2.news.atman.pl>
References: <7...@g...com>
<9...@m...org> <5941a51a$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
<oi9cgp$457$5@node2.news.atman.pl>
<2...@4...com>
<oibijg$7tl$1@node2.news.atman.pl> <oibklc$60l$8@node2.news.atman.pl>
<oibuku$jfg$1@node2.news.atman.pl> <oibv8f$vta$1@node1.news.atman.pl>
<oic31p$nkm$1@node2.news.atman.pl> <oicsvg$erk$1@node2.news.atman.pl>
<oiei3e$gm3$1@node1.news.atman.pl>
<4...@4...com>
<oigu5p$pf5$1@mx1.internetia.pl> <oiiagb$jal$1@node2.news.atman.pl>
<oijfj9$me2$2@node2.news.atman.pl> <oijgst$hat$1@node2.news.atman.pl>
<oijhc8$dvt$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1498238237 17757 83.142.196.21 (23 Jun 2017 17:17:17
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 23 Jun 2017 17:17:17 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.2.0
In-Reply-To: <oijhc8$dvt$1@dont-email.me>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2608592
[ ukryj nagłówki ]W dniu 23.06.2017 o 18:58, Pszemol pisze:
>> Jak widzisz w tabelce - dla 100 mieszkań jak w 50 włączysz czajnik, to
>> wywali zabezpieczenie. Jak dla każdego mieszkania dołożysz w garażu
>> gówniane gniazdko 16 A, to jak pod wszystkie 100 gniazdek podłączysz w
>> nocy samochody, to wyjdzie ci ponad 350 kW na same smochody, podczas gdy
>> zakładano, że cały budynek może ciągnąć trochę ponad 100kW. Cztery razy
>> za dużo. To problem na poziomie bloku. Dalej też są kolejne kajoty i
>> wychodzi że całkiem duże osiedla to raptem 50 megawatów. Tu masz mapę z
>> mocami dla Warszawy. Bemowo (praktycznie cała dzielnica) to raptem 80MW.
>
> No ale dlaczego zakładasz coś nierealnego, że w jeden dzień całe osiedle
> pójdzie i kupi elektryczne samochody??
No właśnie całe szczęście, że nie pójdzie. Ale co chcesz napisać - że
nie ma problemu z ładowaniem samochodów elekrycznych... bo nikt ich nie
kupuje?
> Twój argument jest podobny do argumentu malkontentów w latach 50-60tych gdy
> ludzie zaczynali używać w domu lodówek. Jestem pewny że instalacje
> elektryczne tego nie przewidywały, ale z czasem jak lodówek w domach
> przybywało to zwiększał się ten Twój ka-jot.
A zdajesz sobie sprawę, że lodówka to 100 watów max a samochód
elektryczny to kilka(naście) kilowatów.
> To samo teraz się dzieje z klimatyzatorami, które zaczynają sobie ludzie w
> blokach montować.
No i w starych blokach _jest_ z tym problem. Tym bardziej będzie problem
jak dołożysz elektryki.
> To samo będzie się działo w przyszłości z samochodami elektrycznymi w
> garażach.
W przyszłości może będzie się po prostu budowało instalację, które to
przewidują. Te istniejące tego nie uciągną, więc nawet jak masz gniazdko
w garażu podziemnym to nie znaczy, że możesz sobie tam podłączać teslę.
> Nic się nie dzieje nagle, z dnia na dzień.
> Jak nie ma odbiorników to się kabli grubych nie robi. Pojawiają się
> odbiorniki, wymienia się kable na grubsze.
To też piszę, że problem da się rozwiązać (choć nie za darmo i ktoś musi
za to zapłacić - co wcale nie będzie łatwe do przepchnięcia).
> Nie ma co walić na alarm ani powstrzymywać się z konsumpcją prądu ze
> względu na kable: fachowcy trzymają rękę na pulsie i chętnie się
> dostosowują do zwiększonego poboru bo większy pobór to większy rachunek do
> zapłacenia.
>
> Nie bądź pesymistą, wszystko będzie dobrze.
Jasne, że będzie, bo jak słusznie zauważyłeś, na razie nikt tych
elektryków masowo nie kupuje. A to znaczy tylko tyle, że na chwilę
obecną rynek zweryfikował je negatywnie.
W przyszłości - w przyszłości się zobaczy. Na razie elektryki mają
więcej wad niż zalet i tyle.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 23.06.17 19:44 Pszemol
- 23.06.17 22:14 Shrek
- 23.06.17 11:52 re
- 23.06.17 12:02 re
- 24.06.17 07:34 Shrek
- 24.06.17 07:36 Shrek
- 24.06.17 16:21 Pszemol
- 24.06.17 17:28 Pszemol
- 24.06.17 17:46 j...@i...pl
- 24.06.17 17:51 j...@i...pl
- 24.06.17 17:55 Pszemol
- 24.06.17 19:42 Shrek
- 24.06.17 19:44 Shrek
- 24.06.17 19:47 Shrek
- 24.06.17 19:56 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław