eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Disel plus LPG
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 92

  • 31. Data: 2020-02-24 09:22:19
    Temat: Re: Disel plus LPG
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-02-23 o 21:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik T. k...@i...pl ...
    >
    >> https://gazeo.pl/lpg/kalkulator-lpg-diesel.html
    >> Tu jest więcej informacji:
    >> https://gazeo.pl/informacje.html
    >
    > A cos nie bedacego reklamą?
    >
    Google Ci zamknęli?
    Ps. Kiedyś Stag robił takie instalacje. Nie siedzę w tym, nie wiem,
    poszukaj.
    T.


  • 32. Data: 2020-02-24 10:54:58
    Temat: Re: Disel plus LPG
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-24 o 08:05, cef pisze:
    > W dniu 2020-02-24 o 06:59, Budzik pisze:
    >> Użytkownik Shrek ...@w...pl ...
    >>
    >>>> Nie wiem o co Ci chodzi z zakazem wjazdu do garaży ani z
    >>>> upierdliwością przy tankowaniu.
    >>>
    >>> Do wielu jest zakaz. Ni tankowanie dwóch paliw zamiast jednego jest
    >>> troszkę upiardliwe.
    >>
    >> Nie jest, bo bene tankujesz sporadycznie.
    >> Upierdliwe jest natomiast to ze na zbiorniku robisz 300km zamiast 700 czy
    >> 800.
    >> Pomijam juz moje ducato którym spokojnie robie 1,5kkm...
    >
    > Hmmm, ja tu czegoś chyba nie rozumiem.
    No nie rozumiesz :) sporadycznie się tankuje benzynę, 2-3 razy do roku,
    częściej za to gaz, bo zbiornik mniejszy.
    Przy ropie +lpg wg proporcji z filmu i tak częściej będzie sie tankowało
    ropę niż gaz, bo tego gazu idzie niewiele.
    Wg mnie skórka niewarta wyprawki.

    --
    Janusz


  • 33. Data: 2020-02-24 11:00:53
    Temat: Re: Disel plus LPG
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-22 o 11:23, pueblo pisze:
    > Jak ktoś nie śledzi kanału, to Profesor Chris zrobił eksperymenta. Mało
    > wad, dużo zalet.
    > https://www.youtube.com/watch?v=cfWpe6zyvdM
    >
    Jeśli chodzi o ekologię to ok, ale oszczędności żadne, na dodatek
    nie można zwiększyć ilości gazu ze względu na samozapłon więc możliwości
    zaoszczędzenia na ON sa kiepskie, lepiej już płynny gaz mieszać z ON i
    wtryskiwać
    do cylindra podobnie jak w benzyniakach z bezpośrednim wtryskiem.
    Tyle że przy cenie przeróbki i zużyciu ON robi się to opłacalne tylko
    dla dużych przebiegów rocznych, dla zwykłych dojazdów o pracy szkoda
    sobie tym głowę zawracać.

    --
    Janusz


  • 34. Data: 2020-02-24 11:08:07
    Temat: Re: Disel plus LPG
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-24 o 10:54, Janusz pisze:
    > W dniu 2020-02-24 o 08:05, cef pisze:
    >> W dniu 2020-02-24 o 06:59, Budzik pisze:
    >>> Użytkownik Shrek ...@w...pl ...
    >>>
    >>>>> Nie wiem o co Ci chodzi z zakazem wjazdu do garaży ani z
    >>>>> upierdliwością przy tankowaniu.
    >>>>
    >>>> Do wielu jest zakaz. Ni tankowanie dwóch paliw zamiast jednego jest
    >>>> troszkę upiardliwe.
    >>>
    >>> Nie jest, bo bene tankujesz sporadycznie.
    >>> Upierdliwe jest natomiast to ze na zbiorniku robisz 300km zamiast 700
    >>> czy
    >>> 800.
    >>> Pomijam juz moje ducato którym spokojnie robie 1,5kkm...
    >>
    >> Hmmm, ja tu czegoś chyba nie rozumiem.
    > No nie rozumiesz :) sporadycznie się tankuje benzynę, 2-3 razy do roku,
    > częściej za to gaz, bo zbiornik mniejszy.
    > Przy ropie +lpg wg proporcji z filmu i tak częściej będzie sie tankowało
    > ropę niż gaz, bo tego gazu idzie niewiele.
    > Wg mnie skórka niewarta wyprawki.
    >


    Aaaa, OK - wszystko jasne. W sumie raptem kilka razy tankowałem LPG
    - dla mnie i tak nigdy się gaz nie opłacał, więc nie myślałem w
    kategoriach
    użytkownika.


  • 35. Data: 2020-02-24 11:10:20
    Temat: Re: Disel plus LPG
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-23 o 21:05, Shrek pisze:
    > W dniu 23.02.2020 o 20:58, Adam pisze:
    >
    >> Przecież dizel jest sporo efektywniejszy od benzyny.
    >
    > Sporo - tak. Niemal dwukrotnie nie.
    >
    >
    >> Ponadto instalacji gazowej do dizla nie można porównywać z instalacją
    >> generacji II do gaźnika.
    >> Spalanie ON/LPG nie powinno się znacznie różnić.
    >
    > Pisałem o LPG we benzynie. I tak - będzie większe niż PB, bo w
    > przeliczeniu na litry LPG jest mniej więcej 20% (a w zasadzie punktów
    > procentowcych) mniej kaloryczne niż PB. I o tyle więcej LPG niż PB ma
    > palić dobrze wyregulowana instalacacja, niezależnie od generacji.
    >
    > Co do LPG w dizlu od profesora to jest jeszcze inaczej - mianowicie pali
    > 80%ON i 20%LPG, co czyni ją bez sensu ekonomicznego. Taka ciekawostka,
    > jak większość "śmiesznych" projektów profesora;)
    >

    W takim razie to nie diezel przerobiony na LPG (wtedy silnik jest tylko
    i wyłącznie jednopaliwowy: LPG), lecz instalacja dająca dostrysk LPG do ON.
    Teraz jasne.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 36. Data: 2020-02-24 12:47:54
    Temat: Re: Disel plus LPG
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-02-24 o 11:00, Janusz pisze:
    > W dniu 2020-02-22 o 11:23, pueblo pisze:
    >> Jak ktoś nie śledzi kanału, to Profesor Chris zrobił eksperymenta. Mało
    >> wad, dużo zalet.
    >> https://www.youtube.com/watch?v=cfWpe6zyvdM
    >>
    > Jeśli chodzi o ekologię to ok, ale oszczędności żadne, na dodatek
    > nie można zwiększyć ilości gazu ze względu na samozapłon więc możliwości
    > zaoszczędzenia na ON sa kiepskie, lepiej już płynny gaz mieszać z ON i
    > wtryskiwać
    > do cylindra podobnie jak w benzyniakach z bezpośrednim wtryskiem.
    > Tyle że przy cenie przeróbki  i zużyciu ON robi się to opłacalne tylko
    > dla dużych przebiegów rocznych, dla zwykłych dojazdów o pracy szkoda
    > sobie tym głowę zawracać.
    >

    Jeśli mówimy o np. ciągniku siodłowym to oszczędności w ciągu 10 lat
    wynoszą ok. 150 tys. zł. Dla dostawczaków - odpowiednio mniej. Dla osoby
    prywatnej to raczej gra nie warta zachodu, chyba że dla jakiegoś
    przedstawiciela handlowego jeżdżącego 100 tys. km rocznie - zawsze na
    hamburgera zaoszczędzi... :-)
    T.


  • 37. Data: 2020-02-24 12:59:56
    Temat: Re: Disel plus LPG
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Przy ropie +lpg wg proporcji z filmu i tak częściej będzie sie
    > tankowało ropę niż gaz, bo tego gazu idzie niewiele.
    > Wg mnie skórka niewarta wyprawki.

    Zakładajac ze masz zbiornik około 100 litrów ON i do tego dołozysz
    zbiornik 30-40 litrów gazu to przy kazdym tankowaniu bedziesz tankował
    jedno i drugie do pełna skoro zuzywa w proporcji 4:1

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Początek i koniec zawsze są jednością."
    Frank Herbert


  • 38. Data: 2020-02-24 13:59:56
    Temat: Re: Disel plus LPG
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > Jeśli mówimy o np. ciągniku siodłowym to oszczędności w ciągu 10 lat
    > wynoszą ok. 150 tys. zł.

    Pod warunkiem ze nie wpłynie to w zadnym stopniu na awaryjnosc samochodu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)


  • 39. Data: 2020-02-24 14:46:57
    Temat: Re: Disel plus LPG
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-24 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...
    >
    >> Przy ropie +lpg wg proporcji z filmu i tak częściej będzie sie
    >> tankowało ropę niż gaz, bo tego gazu idzie niewiele.
    >> Wg mnie skórka niewarta wyprawki.
    >
    > Zakładajac ze masz zbiornik około 100 litrów ON i do tego dołozysz
    > zbiornik 30-40 litrów gazu to przy kazdym tankowaniu bedziesz tankował
    > jedno i drugie do pełna skoro zuzywa w proporcji 4:1
    >
    Ale takie zbiorniki to bus lub ciężarówka :) to raz dwa wątpię czy uda
    się uzyskać 1:4 zw względu na samozapłon a przy mniejszych proporcjach
    gazu pójdzie dużo mniej czyli
    częściej będziesz ON tankował, zresztą nie rozumiem problemów z
    tankowaniem jak już go ktoś tutaj podniósł, najczęściej dystrybutory są
    obok siebie i nawet auta nie trzeba
    ruszać żeby zatankować gaz + ON lub benzynę, więc to takie szukanie
    dziury w całym wg mnie.


    --
    Janusz


  • 40. Data: 2020-02-24 14:51:08
    Temat: Re: Disel plus LPG
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-24 o 12:47, T. pisze:
    > W dniu 2020-02-24 o 11:00, Janusz pisze:
    >> W dniu 2020-02-22 o 11:23, pueblo pisze:
    >>> Jak ktoś nie śledzi kanału, to Profesor Chris zrobił eksperymenta. Mało
    >>> wad, dużo zalet.
    >>> https://www.youtube.com/watch?v=cfWpe6zyvdM
    >>>
    >> Jeśli chodzi o ekologię to ok, ale oszczędności żadne, na dodatek
    >> nie można zwiększyć ilości gazu ze względu na samozapłon więc możliwości
    >> zaoszczędzenia na ON sa kiepskie, lepiej już płynny gaz mieszać z ON i
    >> wtryskiwać
    >> do cylindra podobnie jak w benzyniakach z bezpośrednim wtryskiem.
    >> Tyle że przy cenie przeróbki  i zużyciu ON robi się to opłacalne tylko
    >> dla dużych przebiegów rocznych, dla zwykłych dojazdów o pracy szkoda
    >> sobie tym głowę zawracać.
    >>
    >
    > Jeśli mówimy o np. ciągniku siodłowym to oszczędności w ciągu 10 lat
    > wynoszą ok. 150 tys. zł.
    Dla nas maluczkich to dużo, pytanie jaki to procent kosztów eksploatacji
    ciężarówki i czy gra warta świeczki ze względu na dodatkowy osprzęt,
    obsługę i opłaty.
    No i ewentualne szybsze zużycie silnika.

    Dla dostawczaków - odpowiednio mniej. Dla osoby
    > prywatnej to raczej gra nie warta zachodu, chyba że dla jakiegoś
    > przedstawiciela handlowego jeżdżącego 100 tys. km rocznie - zawsze na
    > hamburgera zaoszczędzi... :-)
    To samo napisałem :)

    --
    Janusz

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: