eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetDla producentow sprzetu: sposob poprawienia zywotnosci baterii... › Re: Dla producentow sprzetu: sposob poprawienia zywotnosci baterii...
  • Data: 2014-08-21 19:44:53
    Temat: Re: Dla producentow sprzetu: sposob poprawienia zywotnosci baterii...
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pszemol" napisał w
    news:lt0ln7$hug$1@dont-email.me...
    : (...)
    : zrób taką wersję baterii do laptopa z ogniwami NiCd
    : lub wodorkowymi która będzie mieć tyle samo mAh co litowo jonowa
    : i zmieści się do tej samej obudowy co mieści się w laptopie litowo jonowa.
    :

    Jak podają źródła, technologia Li-jon pozwala na skumulowanie dwa razy
    więcej energii niż w akumulatorach Ni-MH o tym samym ciężarze i wielkości.
    A jak podaje kol. Pszemol - "Pełne naładowania i głębokie rozładowania -
    jest co zużywa szybciej współczesne rodzaje akumulatorów"

    Onegdaj natknąłem się na opinię (nie wiem, na ile prawdziwą), że dla Li-jon
    "optymalne" (dla jego żywotności) jest mieszczenie się w przedziale 55 do
    85% naładowania. A jeśli tak, to ktoś będący najbardziej zainteresowany ich
    trwałością, powinien używać jedynie... 30% pojemności takiego ogniwa. A to
    oznacza, że na dłuższą metę lepsze parametry byłyby osiągane przez ogniwa
    Ni-MH, zmodernizowane wg zaproponowanego przeze mnie pomysłu. Czyli
    zdwojone, bądź potrojone. Dodatkową zaletą takiego zmultiplikowania ogniw,
    jest możliwość zastosowania głębszego rozładowania takiej baterii, która
    została rozpoznana jako obarczona efektem pamięciowym.

    Dodam, że ogniwa Ni-MH były ulepszane, dzięki czemu ich parametry znacząco
    się poprawiły, no ale baterie litowe - są przez konsumentów kupowane
    chętniej, no bo to "nowsze" rozwiązanie...