  • 31. Data: 2022-12-14 11:18:01
    Temat: Re: Dlaczego do zegara nie można wkładać baterii alkalicznych?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Dec 2022 18:16:14 +0100, pueblo wrote:
    > Nie wiem, ale nie wiem też dlaczego żadna z moich 2 myszy bezp. nie
    > chciała działać na paluszkach cynko-węg. tylko na alkalicznych.

    Moze zuzyte byly?

    Mysza to chyba niewiele pradu bierze, nawet w impulsie.

    Co innego fotoaparaty cyfrowe, telefony komorkowe itp.

    J.

  • 32. Data: 2022-12-14 11:36:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To ciekawe.
    Mam ręczny skaner, który nie działa na akumulatorkach AA i jest to opisane w
    instrukcji.
    No i faktycznie nie działał mi na przeróżnych NiMH nawet markowych, więc pomyślałem o
    niższym napięciu 1,2V aku zamiast 1,5V
    baterii.
    Natomiast zadziałał na Eneloopach (także tych eneloopach z naklejką IKEA Ladda),
    napięcia nie mierzyłem ale to zdaje się także
    technologia NiMH.

    -----

  • 33. Data: 2022-12-14 13:08:53
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 14.12.2022 o 11:18, J.F pisze:

    > Moze zuzyte byly?
    >
    > Mysza to chyba niewiele pradu bierze, nawet w impulsie.
    >
    > Co innego fotoaparaty cyfrowe, telefony komorkowe itp.
    >
    > J.

    Detektory dymu nigdy nie chciały działać na węglowych.

    MJ

  • 34. Data: 2022-12-14 14:08:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Jankowski napisał:

    > Detektory dymu nigdy nie chciały działać na węglowych.

    Ani na zwęglonych.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2022-12-14 17:00:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Dec 2022 13:08:53 +0100, Michał Jankowski wrote:

    > Detektory dymu nigdy nie chciały działać na węglowych.

    O, a co one wyprawiaja?
    Wydaje mi sie, ze to typowe urządzenie niskoprądowe.

    Nawiasem mowiąc - węgiel to tam nie bierze udziału w reakcji..

    J.

  • 36. Data: 2022-12-14 17:03:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Dec 2022 11:36:09 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > No i faktycznie nie działał mi na przeróżnych NiMH nawet markowych, więc pomyślałem
    o niższym napięciu 1,2V aku zamiast 1,5V

    Tez bym tak pomyslal.

    > Natomiast zadziałał na Eneloopach (także tych eneloopach z naklejką IKEA Ladda),
    napięcia nie mierzyłem ale to zdaje się także
    > technologia NiMH.

    Ciekawe, bo napiecie maja typowe ... jak na NiMH.

    Latarke ostatnio odkrylem, co nie chce na NiMH.

    > -----
    działać na paluszkach cynko-węg. tylko na

    a te weglowe z kolei takie same napiecie jak alkaliczne.

    J.

  • 37. Data: 2022-12-14 22:38:28
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2022-12-14 o 11:18, J.F pisze:

    > Moze zuzyte byly?

    Nie pamiętam - możliwe, że nie miały tych 1,5V a coś 1,3-1,4 W każdym
    razie mysz Logitecha potrafi działać na paluszku alkalicznym mającym
    poniżej 1V - tak do 0,9x dojedzie.

  • 38. Data: 2022-12-14 23:59:42
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 14.12.2022 o 17:00, J.F pisze:

    > O, a co one wyprawiaja?
    > Wydaje mi sie, ze to typowe urządzenie niskoprądowe.

    Nie mam pojęcia, ale sprawdzone, że na nowej cynkowej nie działało. W
    instrukcji też tak było, no ale instrukcja może być nic nie warta. :)

    MJ

  • 39. Data: 2022-12-15 15:45:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Dec 2022 23:59:42 +0100, Michał Jankowski wrote:

    > Nie mam pojęcia, ale sprawdzone, że na nowej cynkowej nie działało. W
    > instrukcji też tak było, no ale instrukcja może być nic nie warta. :)

    No, jesli tak w instrukcji pisze, to moze jednak biorą wielki prąd
    impulsami ... ale detektor dymu? Po co im wielki prąd ?

    J.

  • 40. Data: 2022-12-15 15:46:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Dec 2022 22:38:28 +0100, pueblo wrote:

    > Nie pamiętam - możliwe, że nie miały tych 1,5V a coś 1,3-1,4 W każdym
    > razie mysz Logitecha potrafi działać na paluszku alkalicznym mającym
    > poniżej 1V - tak do 0,9x dojedzie.

    Uzywam myszy na NiMH, i wszystkie dzialaja, dojezdzaja ogniwa do
    konca, tzn gdzies do 1.1V lub mniej ...

    J.