    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dlaczego padaja Eneloopy?
    Date: Mon, 2 Jul 2018 11:47:08 +0200

    W dniu 2018-07-02 o 11:17, ń pisze:
    > Padają mi eneloppy pro AAA markowane przez Sanyo seria HR-4UWXB, kupiłem kiedyś 8
    szt. przez amerykański amazon (raczej oryginalne).
    > Objaw jest taki, że nie dają się ładować ładowarkami Panasonic dedykowanymi do
    eneloopów właśnie (po włożeniu wyskakuje błąd: ostrzegawcze miganie diody ładowarki),

    Może za niskie napięcie na aku <0,9V i dlatego ładowarka mruga.

    natomiast spokojnie się ładują Ansmannem Energy. Po naładowaniu
    Ansmannem niby można już dalej ładować dedykowanym Panasonicem, ale jak
    się przerwie ładowanie, to po ponownym włączeniu znów miganie diód.

    Tym razem może sygnalizować że ma już full.

    > Jest jakiś sposób "regeneracji", czy trzeba się pogodzić? Mógłbym niby zawsze
    ładować Ansmannem, ale on potrafi nie przerwać ładowania "w punkcie" i przez to
    przegrzewać aku (różnych marek).

    Używam enelopów małych i dużych i niczego takiego nie zaobserwowałem,
    mam ładowarkę BC900. Może ona Twoje problemy rozwiąże?

    --
    Pozdr
    Janusz