  • Data: 2018-12-04 10:59:13
    Temat: Re: Dlaczego sprowadzamy ludzi zamiast roboty?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:FLjND.396997$n...@f...ams1...
    On 2018-12-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie wiem co to NP, ale dlaczego?

    Takie tam pojecie z informatyki/algorytmow
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Problem_NP-trudny

    W skrocie - przy wiekszej ilosci ogorkow pradawny Z80 moze miec
    problem.
    Ale Z80 juz nie robia, pecet z 4GB RAM sobie poradzi.

    >Wydaje mi się, że to jest ilość kombinacji do ogarnięcia: jest tych
    >kilka grup i wybierając z tych grup nalezy ułożyć z tego słoik.

    Oczywiscie, ale i tak potrzebujesz jakies maszyny.
    Ktora bedzie ladowala np 8 duzych ogorkow, a po godzinie trzeba ja
    bedzie przestawic na inna kombinacje.

    >Nie
    >będzi to zapewne tak dobrze jak człowiek, ale tu i standardowy robot
    >nie
    >poradzi.

    Czlowiek potrafi jakos ogorki wsadzic, to i robot da rade.
    I moze nawet lepiej niz czlowiek, jesli ma dobra kamere to pomiaru
    wielkosci ogorka i szybki algorytm.

    >I serio taki problem wypozycjonować parę parówek na płasko i zdziebko
    >wyrównać? Oj ktoś Ci chyba coś dziwnego naopowiadał.

    No taki mial czlowiek problem.
    Tzn byc moze mial inny - teraz stoja 4 baby i zarabiaja w markach,
    maszyna jest droga i duza.
    A zobaczyl robota i pomyslal ze moglby baby zastapic.

    >Coś. Automat. Linia sortująca i pakująca.

    Czyli koszt.

    >To wyjdzie albo za wolno albo za drogo.

    No coz, sa maszynki do umieszczania ukladow scalonych na plytce
    drukowanej.
    One sa szybkie ... ale tez i drogie :-)

    >Dodatkowo wydaje mi się, że to akurat nie jest żaden problem. Już
    >bardziej spodziewałbym się, że inspekcja tych owoców/warzyw do
    >pakowania
    >jest większym problemem. Da się to całkowicie zrobić automatycznie
    >(robotycznie) bez istotnych odrzutów dobrych ogórków itp. czy gdzieś
    >tam
    >człowiem jednak być musi?

    To jest osobny temat, i owszem - rozwiazania automatyczne sie stosuje.
    Tzn nie wiem czy w ogorkach, ale to jeszcze w starej Sondzie
    pokazywali,
    jakies sprawdzanie orzeszkow ... a dzis "visual inspection" modny
    temat.

    Czlowiek sie do tego nie bardzo nadaje, bo albo za wolny, albo 8h
    koncentracji to za duzo ...

    Wspolczesny przyklad z "fabryki" telewizorow - pracownik ma nakleic 5
    naklejek w 6 sekund.
    Na kolejnym stanowisku kamera sprawdza czy dobrze nakleil.

    Oczywiscie wszytko to z powodu unijnych cel i polskich zarobkow :-)
    Zarobki wzrosly, ulgi podatkowe sie skonczyly, fabryke zamkneli :-)

    J.