  • Data: 2017-06-28 15:44:33
    Temat: Re: Dlaczego uszkodziłem akumulatorki?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:595377a3$0$5163$6...@n...neostrada
    .pl...
    >jeśli masz takie, to napisz proszę jak działa takie zabezpieczenien.
    >ja czasami zapominam o ustawieniu sprzęgła i dokręcam wkręcarką śruby
    >na maksa. jak dojdzie do końca to aż mi nadgarstek wykrzywia.
    >oczywiście puszczam wtedy cyngiel, ale przez pół sekundy płynie dość
    >duży prąd. jaki? nie wiem, ale duży. naszczęście mam tyle rozumu i
    >refkelsu, aby w ten sposób nie spalić silnika, albo co bardziej
    >prawdopodobne, nie zabić ogniw. pytanie co w takim przypadku zrobi
    >przedmiotowe zabezpieczenie? Rozewrze na chwile, czy zadziała jak
    >jednorazowy bezpiecznik

    widzialem kiedys takie, co mierzylo napiecie na stykach zewnetrznych
    "baterii",
    i odcinalo wewnetrznie ogniwa od zaciskow, gdy napiecie zewnetrzne
    bylo zbyt male.
    A jak odcielo, to bylo zerowe i wiec nadal byl powod do odcinania.
    I tak az do podlaczenia ladowarki.

    Potem byly bardziej wybaczajace i nie wiem - mierza napiecie na
    ogniwach, czy dodali mala uplywnosc, ktora podnosi napiecie na stykach
    przy braku obciazenia.

    Zabezpiecza to nie tylko przed zwarciami i przeciazeniami, ale takze
    przed nadmiernym wyladowaniem, wiec mamy trzy w jednym i w dodatku
    niemal obowiazkowe. A skoro juz mierzy napiecie, to i przeladowanie
    wykrywa i tez odcina - ale w druga strone.

    J.