  • Data: 2018-08-23 07:38:07
    Temat: Re: Dlaczego w polskich fabrykach jest brudno?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-08-22, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > W takich absolutyzmach każde wydarzenie nieusankcjonowane przez
    > państwo jest buntem przeciwko władzy. Jeśli jakaś grupa społeczna jest
    > poddana systemowemu uciskowi i wyzyskowi, to nie ma znaczenia z
    > jakiego powodu zacznie szumieć, czy zaplanuje powstanie, czy
    > spontanicznie zacznie pyskować bo nawalony koleś wlazł pod autobus.

    Wydaje mi sie, że dość drastycznie demonizujesz ten system. Singapur to
    nie Arabia Saudyjska. Ci ludzie mają ochronę prawną i poza pewnymi
    restrykcjami, prawa jak i inni rezydenci. Ta ochrona prawna jest
    ekzekwowalna i pracodawcy są skazywani za bezprawne działania.
    Paradoksalnie, są dziedziny, gdzie to pracodawca ponosi wieksze ryzyko,
    bo np. jest zobowiązany pokryć koszty deportacji, czy procedur
    medycznych.

    > Ważne że jest paliwo do rozruchów i rząd musi jak najszybciej stłumić
    > niepokoje, inaczej sytuacja będzie eskalować.

    To nie mało żadnych szans na eskalacje, bo sprowadzało się po prostu do
    tego, że w określonym miejscu była grupa podpitych osób. Ci ludzie są w
    Singapurze dobrowolnie. Zarabiają dużo mniej od Singapurczyków, ale tak
    to już jest i nic w tym jakoś specjalnie egzotycznego i specyficznego
    rządom tego kraju. Jak już ktoś ich wyzyskuje, to firmy pośredniczace z
    ich własnych krajów.

    --
    Marcin