  • 21. Data: 2006-03-06 06:36:10
    Temat: Re: Dlaczego zablokowany?
    Od: wer <a...@o...pl>

    Użytkownik Adam D napisał:
    > Witam!
    > Wysylalem swoj mail z poczty interii i otrzymalem taki komunikat:
    >
    > host it.crmedia.pl[193.108.206.2] said: 554 5.7.1
    > This message has been blocked because it is from a FortiSpamshield black
    > IP
    > address. (in reply to end of DATA command)
    >
    > o co chodzi? Czy interia jest na liscie serwerow zablokowanych i spamujacych?

    Ostatnio slyszalem o tym systemie. To jest pudelkowe rozwiazanie na
    system pocztowy z wbudowanym ichnim zabezpieczeniem. Jak przyjdze spam z
    jakiegos IP to go blokuja na jakis czas. Biorac pod uwage, ze z duzych
    portali caly czas leci jakis spam portale sa ciagle blokowane.
    Postanowili ciac spam na poziomie IP, co powoduje, ze z NAT, z ktorego
    wyszly spamy, uprawniony user nie zaloguje sie. Nie ma szans na
    autoryzacje, bo go uwali wczesniej. Radosny pomysl, dla radosnych
    firemek zatrudniajacych kilka osob, ktore wszystkie lacza sie z biura z
    serwerem pocztowym. Zewnetrzni userzy z gory sa przegrani, szczegolnie
    neostradowcy.

    wer

  • 22. Data: 2006-03-13 10:26:08
    Od: ROBBO2K <r...@o...pl>

    <m...@n...spam.trapu-trapu.poczta.onet.pl> wrote:

    > Używasz SPF?

    Z czego wynika ten obowiazek ?
    Inna rzecz, ze spf to dobry kierunek a spam z interii pewnie w zyciu nie
    widzial serwerow interii

  • 23. Data: 2006-03-13 17:21:16
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    ROBBO2K <r...@o...pl> wrote:
    > Inna rzecz, ze spf to dobry kierunek a spam z interii pewnie w zyciu nie
    > widzial serwerow interii

    Otóż nieprawda dwa razy. SPF to nie jest dobry kierunek, a spam z Interii
    jest wysyłany właśnie z Interii.

    p.

  • 24. Data: 2006-03-14 06:19:23
    Od: ROBBO2K <r...@o...pl>

    Piotr KUCHARSKI napisał(a):

    > Otóż nieprawda dwa razy. SPF to nie jest dobry kierunek, a spam z Interii
    > jest wysyłany właśnie z Interii.

    Twoje zdanie, ale moje logi co do interii mowia co innego.
    A co proponujesz zamiast spf ?

  • 25. Data: 2006-03-14 07:52:49
    Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>

    On Tue, 14 Mar 2006 07:19:23 +0100, ROBBO2K <r...@o...pl>
    wrote:

    > A co proponujesz zamiast spf ?

    DomainKeys.

    r.
    _____________
    robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
    klubsubaru.pl uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
    lisää, lisää humppaa!

  • 26. Data: 2006-03-14 20:33:27
    Od: robbo2k <r...@o...pl>

    wer napisał(a):

> [...]
    > firemek zatrudniajacych kilka osob, ktore wszystkie lacza sie z biura z
    > serwerem pocztowym. Zewnetrzni userzy z gory sa przegrani, szczegolnie

    A po co uzytkownik ma laczyc sie z maszyna na ktora wskazuje MX
    Niech wysyla przez inna. Fotimail to interesujace rozwiazanie

  • 27. Data: 2006-03-14 20:33:35
    Od: robbo2k <r...@o...pl>

    Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) napisał(a):

    > DomainKeys.

    Czyli podpisywanie poczty przez serwery.
    Hmmm ciekaw jestem jak to sie ma do wydajnosci (spf to przy tym
    drobiazg) No i koncepcja autoryzacji po plikach strefy NSów nieco
    podobna do spfa,

    Sa jakies implementacje tego ? Ktos to stosuje ?

  • 28. Data: 2006-03-14 22:08:37
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    http://sourceforge.net/projects/dk-milter/ (sendmail)
    http://jason.long.name/dkfilter/ (postfix)

    A juz jest cos nowszego - http://mipassoc.org/dkim/index.html 8-)

    > Ktos to stosuje ?

    Gmail, yahoo... W Polsce - nie wiem,

    MJ

  • 29. Data: 2006-03-14 22:45:26
    Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>

    On Tue, 14 Mar 2006 21:33:35 +0100, robbo2k <r...@o...pl>
    wrote:

    > Czyli podpisywanie poczty przez serwery.
    > Hmmm ciekaw jestem jak to sie ma do wydajnosci (spf to przy tym
    > drobiazg) No i koncepcja autoryzacji po plikach strefy NSów nieco
    > podobna do spfa,

    Podobna, ale pozbawiona błędów wynikających z założeń SPF-a.
    Czytaj: nie psuje aliasów, forwardów, etc.

    r.

  • 30. Data: 2006-03-16 10:12:32
    Od: czakey <c...@a...ar.wroc.pl>

    Michal Jankowski napisał(a):
> [...]

    W sumie pierwszy raz slysze. Zastanawialem sie nad zrobieniem SPFa ale
    jak na to patrze to mi sie coraz bardziej podoba.

    > Gmail, yahoo... W Polsce - nie wiem,

    Chyba zaraz ja zaczne :)

    --
    MW