    From: Dariusz Jaworski <d...@s...edu.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Długie nazwy domen?
    Date: Thu, 16 Jan 2003 21:17:19 +0000 (UTC)

    Samotnik <s...@s...eu.org> wrote:
    > Jeśli NASK nie widzi przeszkód, to o co chodzi? Pewnie o to, że ktoś
    > wpadł na ten pomysł wcześniej niż Ty, albo że w ogóle wpadł na ten
    > pomysł, a Ty nie?

    Tak, o nic innego mi nie chodzi tylko o tę domenę, bo właśnie
    zająłem się produkacją pilotów do telewizorów a oni mi ją zajęli.
    Teraz nie mogę się dopchać z moją stroną, która nie ma tak
    długiej i wyczerpującej nazwy, na wyższą pozycję w rankingu
    chociażby wyszukiwarki na wp.pl :) Ale oczywiście poradzę
    sobie. Zarejestruję jeszcze dłuższa domenę z jeszcze bardziej
    wyczerpującą informacją o moich wspaniałych pilotach i mogą
    mnie... cmoknąć ;-) Albo ze 100 takich domen. NASK zarobi,
    ja zarobię (bo więcej klientów do mnie trafi). Zatrudnię więcej
    ludzi do produkcji pilotów, spadnie bezrobocie, zapłacę więcej
    podatków itp. itd. Wychodzi na to, że wszyscy będą szcześliwi :-)
    No może poza podłą konkurencją, bo im być może wszystko
    to spadnie? Wtedy oni zarejestrują 200 innych domen tego typu,
    widząc jak wiele mi to dało i w efekcie szczęśliwy będzie...
    chyba tylko NASK ;-) [1]

    Za chwilę przy takiej polityce (ale oczywiście zgodnej z RFC)
    wpisując cokolwiek do wyszukiwarek dostaniesz 3000 adresów
    tego typu, do tego często prowadzących do pornositetów.
    Wpisz sobie "powstanie styczniowe" na wp.pl. Ktoś gdzieś
    podawał ten przykład.

    No i jak inni przestaną w końcu wzorem Googla w ogóle rank'ować
    po tym co jest w treści przydługiego urla to jaki będzie
    cel rejestrowania takich domen? Żeby było trudniej zapamiętać? :)

    Nie szukaj drugiego dna tam gdzie go nie ma. To ad. vocem końcówki
    tego co napisałeś. I dobrze, że ktoś wspomniał o RFC, bo inaczej
    musiałbym dodać, że uznawanie NASKu za wyrocznie mogło się kiedyś
    dla rozwoju polskiego internetu skończyć katastrofą.

    [1] - fikcja oczywi6cie

    --
    Dariusz Jaworski | "Ja jestem osłem i ty jesteś osłem" - Anthony de Mello |
    d...@s...edu.pl | Jeśli koniecznie musisz odpisać prywatnie s/edu/waw :) |