eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDługotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd? › Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!peer02.am4!peer.am4.highw
    inds-media.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.
    com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostr
    ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny
    prąd?
    References: <1bTd67o0gIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1fTd6ahlsIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    Organization: : : :
    Date: Thu, 12 Jan 2017 14:30:36 +0100
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 42
    NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
    X-Trace: 1484227836 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5163 77.253.217.116:52110
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 2040434556
    X-Received-Bytes: 2679
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:710918
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan Adam Wysocki napisał:

    >> Ja bym jednak rozejrzał się się za jakimś webasto, bo ze starym
    >> akumulatorem na mrozie słabo to widzę.
    >
    > Jak ze starym nie wyjdzie, to kupię nowy... zawsze to mniej pieniędzy,
    > niż Webasto.

    Z nowym też słabo to widzę (kalkulacje w wiadomości obok). Już prędzej
    używane webasto, jeśli ma być taniej.

    >> Ruski zaporożec, co to miał silnik z tyłu, jako jedyne fabryczne
    >> ogrzewanie miał taki palnik umieszczony z przodu. Działało to na
    >> postoju bez włączania silnika. Radziecki człowiek lasu bardzo
    >> sobie chwalił to rozwiązanie.
    >
    > Palnik brał benzynę z baku?

    Tak. Spalonych samochodów wprawdzie nie widziałem, ale caly ten
    zaporożec, to była toporna konstrukcja.

    >> A ja w te mrozy wkładam wieczorem farelkę do auta, a rano w domu
    >> włączam przed wyjściem wtyczkę do kontaktu. W moich warunkach to
    >> się sprawdza wybornie.
    >
    > Długo musisz czekać, aż się nagrzeje?

    To idzie błyskawicznie. Kupiłem w markecie farelkę 2 kW za trzy dychy.

    > Też o tym myślałem. Druga opcja (mniej eko) to pójść do samochodu,
    > odpalić go, zamknąć z pilota, wrócić do domu i niech się grzeje...

    Również niezgodna z przepisami -- nie wolno zostawiać samochodu
    z uruchomionym silnikiem. Ja praktykuje na własnej działce pod
    własnym domem, tu nawet samochodu nie zamykam. Jeśli kto chce
    "problem zimy" rozwiązać kompleksowo, to nie od rzeczy jest
    zamontowanie farelki na przykład pod fotelem, a do tego złącza
    gdzieś w bagażniku, z możliwością wyprowadzenia kabla. Od razu
    z włącznikiem czasowym.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: