eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDługotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd? › Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
  • Data: 2017-01-15 10:44:45
    Temat: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Adam Wysocki napisał:

    > Długo czekałeś aż śnieg spłynął?

    Kilka minut. W takich warunkach czas spłynięcia jest losowy. Śnieg
    i tak nie jest przymarznięty, dałoby się go zdjąć jednym ruchem
    szczotki. Przy podgrzewaniu spływa momentalnie, gdy mu się jakiś
    podpora mechaniczna stopi. Ważniejsze jest pytanie o ustępowanie
    szronu przy ujemnych temperaturach. Też jest to "kilka minut", choć
    trudno mi o precyzyjną odpowiedź. Nie optymalizuję procesu, walę
    dwa kilowaty na pó godziny przed odjazdem (czasem się zejdzie,
    wychodzi godzina). Chcę mieć całe wnętrze (nie tylko powietrze)
    nagrzane do dwudziestu stopni. A nie tylko podgrzanie szyb powyżej
    zera. Mam wrażenie, że przy takim grzaniu przewodność szyb nie
    nadąża za resztą. To znaczy, że gdybym grzać skończył wcześniej,
    to i tak lód by się stopił od nagromadzonego ciepła.

    --
    Jarek