eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDługotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd? › Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny prąd?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.xt.v.chmurka.n
    et!not-for-mail
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny
    prąd?
    Date: Tue, 17 Jan 2017 21:39:38 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1Td6omrlI38hNv8%gof@news.chmurka.net>
    References: <1bTd67o0gIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1fTd6ahlsIqvqNv8%gof@news.chmurka.net> <e...@m...uni-berlin.de>
    <1jTd6apcrIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 17 Jan 2017 21:39:38 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
    posting-host="xt.v.chmurka.net:172.24.44.4"; logging-data="28133";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: tin/2.3.3-20160327 ("Kinloch") (UNIX) (Linux/3.16.0-4-amd64 (x86_64))
    DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha1; c=relaxed/simple; d=chmurka.net; s=news;
    t=1484689176; bh=usBXzBQW1LkG0aVREHy7jkY2dBc=;
    h=From:Subject:Newsgroups:References:Message-ID:Cancel-Lock:
    User-Agent:MIME-Version:Content-Type:Content-Transfer-Encoding;
    b=Fg1LzouQICc/z5YvUmyPbctcl0ImhrjtC9Z2Ad70ChCQngY2r00aAbLKqaW+5jLEI
    hgfhjr7rI8RGzef59YbVWVKqaCoTThDHg0Ge2zBTwwFO2/M41hNe2OX+/0VB23z9hv
    UzodRN8T5A8UDiWwJLD0ypiiWfqyblljDfWv0A5o=v0A5o=
    Cancel-Lock: sha1:8Hf5NE3Ob/m+Iuv2bksbe/jlnF0=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:711242
    [ ukryj nagłówki ]

    Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > Tak naprawdę żeby mieć jakiś konkret, trzebaby wrzucić do samochodu
    > termometr z rejestracją pomiarów (nawet sklecić coś prostego na AVR i
    > DS18B20, ewentualnie zwykły termometr i kamerka), farelkę 1kW z 230V,
    > zrobić z tego wykres i będzie można oszacować, ile kWh będzie potrzeba
    > przy jakiej temperaturze otoczenia

    Jak się zarzekłem, tak zrobiłem.

    Temperatura otoczenia: -5 st. C
    Farelka: 1kW (230V)

    Samochód jeszcze nie do końca wyziębiony po powrocie, a sam termometr ma
    pewną bezwładność (bo ten DS jest w aluminiowej rurce, bo potrzebowałem
    kiedyś do czegoś), stąd wolne opadanie temperatury przez parę pierwszych
    minut (był przyniesiony z domu), ale daje to jakiś pogląd.

    Wykres: http://www.chmurka.net/r/farelka-1kw.txt

    Surowe dane (nr pomiaru, data, czas, uśredniona w ciągu 15s temperatura
    w st. C): http://www.chmurka.net/r/farelka-1kw.txt

    Farelka ustawiona z tyłu samochodu. O 21:45 zmieniłem położenie
    termometru, do tej godziny zwisał z przedniego fotela na dole, po tej
    godzinie ustawiłem go trochę wyżej (wiało mu tam na dole, nie wiem od
    czego, może z nawiewu - wyłączony ale przecież nie szczelny...).

    Tak czy inaczej ze 20-30 minut dmuchania 1kW powinno wystarczyć...

    --
    http://www.chmurka.net/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: