    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Do Trybuna... (innym nie wolno czytać!!)
    Date: Fri, 17 Feb 2017 04:34:31 +0100

    "Eneuel Leszek Ciszewski" o85m60$b3b$...@n...news.atman.pl

    > Około 20 kilometrów w górę rzeki (w okolicach Nieszawy) Bolszewicy przeszli

    Chyba raczej w dół. :) Bo rzeka spływa do dołu -- zawsze miałem kłopoty z
    orientacją...

    Ale co to za kłopoty -- w zestawieniu z kłopotami pobolszewickiej biegłej
    sądowej, Ireny Bernackiej, mylącej +2 dioptrie w osi 100 stopni
    z -2 dioptriami w tejże osi...

    De facto -- mylącej soczewki sferocylindryczne do korekcji astygmatyzmu
    z soczewkami progresywnymi (czy dwuogniskowymi) do korekcji starczej
    (niewydolnej, słabej, osłabionej) akomodacji...

    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/OdpBieglaZUSokulistaOO.pdf

    I wyjaśnienie wartości znaku:

    http://www.optykomat.pl/index.php?mid=notacje_zapisu
    _cylindra

    -=-

    Ja błąd swój (jestem zmęczony) szybko (i dobrowolnie) naprawiam.
    Biegła upierała się przy swoim a przeciwieństwo (+2 to liczba
    dosłownie przeciwna do liczby -2) nazwała nieidentycznością. :)

    http://www.przewodnik.fundacjakim.pl/index09.html

    Prawy, lewy, góra, dół, powyżej, poniżej
    Kilka słów o orientacji na rzece.

    Patrzymy zawsze tak jak płynie rzeka, z prądem.
    Zatem lewy brzeg to ten warszawski, prawy - praski.
    Rzeka płynie z góry na dół, zatem góra rzeki jest za plecami,
    dla Wisły - z grubsza na południu, dół przed nami, na północy.
    Stąd też poniżej np. mostu znaczy za mostem, w kierunku ujścia,
    powyżej - przed mostem, w kierunku źródła.

    -=-

    O tym, gdzie dokładnie Bolszewicy sforsowali Wisłę, dowiedziałem
    się dopiero w tym roku, będąc w sanatorium, niedaleko Włocławka.
    Wcześniej wiedziałem tylko tyle, że gdzieś w okolicach Włocławka,
    lekko na północ od miasta.

    Natchnieniem do szukania informacji był rzecz jasna wiadomy pomnik.

    -=-

    Dioptrie astygmatyczne i dalekowzroczne (czy krótkowzroczne) to
    te same dioptrie, ale żadna akomodacja nie skoryguje astygmatyzmu,
    czyli niezborności, dlatego nawet 2 dioptrie astygmatyzmu to sporo.
    (tym bardziej 4 -- różnica pomiędzy +2 i -2 to 4)

    - Biegła dobrze ,,dobrała'' soczewki, ale na podstawie złego
    wyniku badania wzroku urządzeniem zwanym autorefraktometrem.
    - Nie zdziwiło jej to, że -2 daje pogorszenie widzenia.
    - I nie zdziwiło jej to, że przez kilkadziesiąt lat inni
    okuliści (a było ich sporo) otrzymywali wynik +2 dioptrie w tej osi.
    - Wprawdzie można przejść z +2 na -2, ale zarazem trzeba i oś
    zmienić o 90 stopni (czyli 100 zamienić na 10 lub na 190)
    i stosownie tak zwaną sferę/bazę...

    po prostu w jednej osi jest więcej niż w ortogonalnej o 2 dioptrie
    w jednej +2, w ortogonalnej +2+2=4
    lub w jednej +4 a w ortogonalnej +4-2=+2

    ale ZAWSZE w danym oku (przykładowo)

    w poziomie jest +4 i pionie jest +2
    lub ;)
    w pionie jest +2 a w poziomie jest +4

    bez względu na zapis, co chyba nie może
    dziwić -- wada istnieje niezależnie od zapisu

    -=-

    Błąd Bernackiej (+2 dioptrie w osi 100 stopni kontra -2 dioptrie w osi 100 stopni)
    można porównać do mego błędu (góra rzeki kontra dół rzeki), ale popełniłem ten błąd
    niecelowo. I poprawiłem ów błąd tak szybko, jak tylko spostrzegłem a popełniłem,
    bo jestem zmęczony.

    Sędzia okulistą mnie jest, ale +2 od -2 musi odróżniać.
    Rozprawa przed tym sądem -- to farsa.

    Moje żądanie wyjaśnienia błędu ignorowano (przy okazji płacąc
    Bernackiej za wyjaśnienia, których nie było) a żądanie powołania
    innego biegłego okulisty (zdolnego do rozstrzygnięcia tej kwestii)
    odrzucono, zarzucając mi żądanie powołania biegłego jedynie z uwagi
    na niekorzystność opinii...

    Dla mnie stek bzdur autorstwa biegłych (inni biegli bzdurzyli
    podobnie) jest korzystny, o czym napisałem w swej apelacji.
    30 miesięcy toczy się spór -- na razie bezskutecznie, ale
    pośpiesznie tak, że wyrok zapadł w 2 dni przed rozpatrzeniem
    mego zażalenia, co w efekcie mogło doprowadzić do tego, że
    Sąd Okręgowy (jako I instancja) nadal by rozpatrywał tę sprawę
    a Sąd Apelacyjny (jako II instancja) rozpatrywałby apelację
    od wyroku, który zapadł zbyt wcześnie...