    From: Ziolko <z...@i...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Do wszystkich, a w tym niedowiarków :-)
    Date: Mon, 07 Mar 2011 09:01:37 +0100

    W dniu 2011-03-07 08:28, karol pisze:
    > Dnia 07.03.2011 08:01, Mikołaj Jopczyński pisze:
    [..]
> [...]
    Mali ISP, nie mylić z sąsiadem udostępniającym neta to ma dobre sieci i
    routery, a ci którzy uprawiają "urynę" ...hmmm to będzie posprzątane ;)
    [..]

    > Ale powiedz mi jak to się ma do sprawy. Kluczowy problem to to, że wiele
    > osób nie może zrozumieć, iż do końcowych abonentów nigdy nie dawało się
    > 100% rezerwacji pasma, a artykuł w gazecie chce społeczeństwu wmówic, że
    > za te 30 - 50 zł za net to najlepiej niech abonenet ma SLA na poziomie
    > 99,9999(9)%.

    Ale overbooking ma każdy inny. Zalezy to od rodzaju biorców.
    Np mając firmy i prywatnych możesz zwiększyć overbooking, gdyz firmy
    korzystaja w dzień, a prywatni po południu i w nocy.

    I w rzeczywistości sa inne dziedziny gdzie stosuje się overbooking.

    np. tanie linie lotnicze ... aczkolwiek tam jest to mały procent.

    Ale połączenia ss7 pomiędzy operatorami telekomunikacyjnymi to jest
    dopiero overbooking!!!
    zwróciłes uwagę jak ciężko się dodzwonić w sylwestra??

    > Moim zdaniem jakieś sondy to poroniony pomysł! Nabijanie tylko kasy na
    > nikomu nie potrzebny sprzęt (bo UKE czy Ministrestwo za to nie zapłaci).
    > Jeśli UKE chce sprawdzać niech robi to u konkretnych ludzi może ich
    > sobie losowo wybierać. URTiP tez kontroluje sprawdzajac u koncowego
    > abonenta w razie gdy ktoś do nich zgłosi skarge.

    Kwestia co UKE/Ministerstwo rozumie pod pojęciem sondy??

    Moga być sondy dedykowane dla
    - bardzo wielkich telekomów
    - dużych ISP
    - mniejszych ISP
    - wywoływane na życzenia przez klienta max kilka razy na dzień dla
    bardzo małych ISP.

    Ważne aby podział był bardziej dokładny, a nie jak przy PLICBD podział
    jest na poziomie 1 mln !!??