    From: karol <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Do wszystkich, a w tym niedowiarków :-)
    Date: Mon, 07 Mar 2011 09:12:13 +0100

    Dnia 07.03.2011 08:44, Mikołaj Jopczyński pisze:
    > W dniu 2011-03-07 08:28, karol pisze:

    > Dlatego tez zaproponowana przez Pania Anie dyskusja jest potrzebna, by
    > dojsc do jakiegos konsensusu.

    Oczywiście, wejdziemy w temat sond to się pytam kto zapłaci za takie
    urządzenie które miało by analizować ruch operatora średniej klasy w
    granicach 1G-1,5G....... Czy może sonda ma analizować ruch tylko kilku
    wybranych klientów. Do tego jak bedziemy liczyć czy ktoś kogoś robi w
    bambuko czy nie? To klient ma mieć cały czas tą prędkości która jest umowie

    Dobrą sprawą było by zbieranie zgłoszeń od ludzi przez UKE i reagowanie
    na nie (przykład to tu akurat mam z życia...."UKE wie o takich
    praktykach ale nie jest w stanie nic zrobić, proszą operatorów by
    znaniechali takich praktyk .." chodziło o różne ceny w różnych
    lokalizacjach tej samej usługi. To była odpowiedź UKE na maila mojego
    znajomego.
    Podejrzewam, że nie będzie możliwości zgłaszania problemów do instancji
    wyższych - czyt. Państwowych. Ponieważ doskonale sobie każdy zdaje
    sprawe, że spłyną tysiące zgłoszeń w których 95% jak nie więcej bedzie
    bezpodstawna.

    Moim skromnym zdaniem zaczyna się reperowanie od "drugiej" strony bo to
    własnie agresywne reklamy i przede wszystkim kłamliwe, wprowadzają ludzi
    w błąd. Mało tego, tylko nielicznych stać na blok reklamowy przed
    wiadomościami z informacją, że ma internet 128Mega za 60 zl ..... choć
    inni też go mają! Wcale nie ukrywając w ulotkach ze US to 2Mbit :)

    Docsis 3.0 daje duże możliwości to fakt wiadomo nie każdy posiada sprzęt
    i jest duża flustracja u klientów kiedy np. okazuje się, że w danym
    miescie oferta nie jest dostępna.

    Tu przykład z życia w Toruniu przy Galerii Copernicus był wielki balon
    Multimediów z reklamą internetu o w/w prędkości. Tylko, że w Toruniu
    jest cały czas D2.0 nikt tu wtedy (chyba obecnie też nie) nie wprowadził
    nowego CMTS'a na sieć i nie sprzedawał tej usługi, ale reklame ktoś
    powiesił celowo i wiedział co robi! Oczywiście wszystko jest zgodnie z
    prawem, szkoda tylko, że nie do końca zgodne z logiką.

    Pozdrawiam
    Karol