    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Docker
    Date: Wed, 16 Jan 2019 00:27:06 GMT

    On 2019-01-15, PawelS pawel(at)wbcd(dot)pl <f...@e...org> wrote:
    > Marcin Debowski pisze:
    > [...]
    > Poczytaj sobie co to jest chroot(). Jak to ktoś ładnie w Internecie napisał,
    > Docker to taki przerośnięty chroot(), czyli to co uruchomione w Docker,
    > działa prawie jakby było uruchomione natywnie w systemie,
    > tylko z dodatkowymi ograniczeniami (chroot()),
    > konfiguracja przestrzeni dyskowej, konfiguracja sieciowa,
    > Docker zbyt dużo aplikacji od sprzętu nie odizoluje,
    > to nie jest virtualizacja poszukaj obrazów (img) "docker vs virtualization",
    > dosyć dobrze obrazują porównanie docker i maszyny wirtualnej.

    Jesli to działa jak chroot to upa, bo wygląda na to, ze potrzebuję
    warstwy posredniej pomiędzy sprzetem, a być może sterownikami, a
    programem.

    Przechodzac do konkretów, jest taki dość znany program Vegas Movie
    Studio i to cos pracuje mi strasznie niestabilnie na platformie z
    FX-8350 i to na 2ch róznych fizycznie maszynach. W tej chwili pod Win10
    ale w przeszłosci tez Win7. Program się wiesza i generalnie działa
    wolno. Od zawsze z tendencja do pogarszania. Jest nieprzewidywalny kiedy
    się powiesi. Moze to nastąpic np. po kilku godzinach
    reendering/kodowania wideo. Po ostatnim upgradzie praktycznie przestał
    nadawać się do uzycia. W czasie pracy (jak nie wisi a np. koduje), maks.
    obciążenie cpu jest na poziomie 40-55%

    I teraz są takie ciekawostki:

    (1) na starym laptopie pod Win7 z i7 gen2 i 4x mniejsza pamięcią nie
    dość że działa stabilniej to jeszcze dużo szybciej. Cpu: 90-100%

    (2) zapuściłem to to też w vbox'ie z Win10, pod Linuksem na tymże
    kłopotliwym FX-8350 i chodzi stabilnie, szybciej, choć nadal są pewne
    problemy (płynność odtwarzania). Cpu: 80-95%

    jak ktos ciekaw szczegółow, to są tutaj:
    https://www.vegascreativesoftware.info/us/forum/edit
    ing-previewing-performance-issues-15-built157--11429
    3/#ca707278

    Wyrażnie problem jest albo ze sprzetem albo ze sterownikami, a raczej
    nie tyle z wymienionymi co z zasranym vegas bo inne oprogramowanie
    działa na tych platformach bez problemu.

    --
    Marcin