    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Dom pasywny
    From: Emanuel Koczwara <p...@e...pl>
    Date: Thu, 06 Jun 2013 11:53:31 +0200

    Cześć,

    Dnia 2013-06-06, czw o godzinie 11:38 +0200, PeJot pisze:

    > Nie wiem czy pojęcie mocy pieca będzie znane rzemieślnikowi który będzie
    > go stawiał.
    >
    > Luźny pomysł: obliczenia obliczeniami, ale chyba *dokładniej* będzie na
    > rzeczywistym obiekcie grzać prądem przez kilka sezonów, monitorować
    > zużycie energii i na tej podstawie oszacować wielkość realne
    > zapotrzebowanie na moc grzewczą.

    Potrzebuję konkretów. Jeśli chodzi o sam piec, mając daną temperaturę
    na piecu, ilość masy akumulacyjnej i jej powierzchnię (która będzie
    przyjmowała ciepło z pieca) oraz powierzchnię oddającą ciepło -
    chciałbym policzyć jaka będzie temperatura pomieszczenia (przy zadanej
    powierzchni, itd.). Da się to po inżyniersku policzyć?

    Pozdrawiam,
    Emanuel