  • Data: 2019-05-23 13:03:53
    Temat: Re: Domofony na kartę zbliżeniową
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-22 o 22:21, ToMasz pisze:
    > a nie lepiej otwierać drzwi przykładając palec do czytnika lini
    > papilarnych?

    Nie jestem pewien tego co napiszę bo moje dane pochodzą z jakiejś
    pierwszej prezentacji takich czytników wieki temu na jakimś seminarium
    podczas targów InfoSystem.
    Czytnik ma jakiś poziom nieprawidłowego odrzucenia palca - np. rzędu 1%
    - czyli raz na 100 razy zdarzy się, że trzeba przyłożyć palec jeszcze raz.
    Ma też jakiś poziom zaakceptowania nieprawidłowego palca - wydaje mi
    się, że są to rzędy 1/10000. Czyli jak 10 tysięcy nieuprawnionych ludzi
    spróbuje to się okaże że mamy 50% prawdopodobieństwa że czytnikowi
    wyjdzie, że któryś palec zgadza się ze wzorcem. Ale to dotyczy sytuacji
    gdy w pamięci jest jeden wzorzec. Jakbyśmy wpisali do pamięci 10000
    wzorców i czytnik miałby porównywać z każdym to się pewnie okaże że co
    drugą nieuprawnioną osobę by wpuścił.
    Jeśli dane przejście miałoby przepuszczać 100 osób to wyjdzie chyba, że
    w co drugiej losowo wybranej grupie 100 osób znajdzie się ktoś kto nie
    jest wpisany a wchodzi.
    Dlatego według mnie czytniki mają sens tylko wtedy, gdy liczba
    uprawnionych osób jest niewielka, albo jako dodatkowa weryfikacja po
    wcześniejszym zidentyfikowaniu się osoby kartą.
    P.G.