  • Data: 2019-05-23 12:50:59
    Temat: Re: Domofony na kartę zbliżeniową
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-23 o 10:18, yabba pisze:

    > Zapewne masz kartę standardu Unique. Można zastosować czytniki Unique
    > dalekiego zasięgu - około 60-90 cm.
    >
    > https://www.montersi.pl/gp90-czytnik-zblizeniowy-uni
    que-125khz-zasieg-90cm

    > https://adiglobal.pl/daleki_zasieg_125khz_e90.html

    Kilkanaście lat temu brat miał czytnik dalekiego zasięgu (kojarzy mi się
    GP60, ale pewności nie mam) pracujący na biurku i coś tam dłuższy czas z
    nim kombinował. Na drugi dzień zastanawialiśmy się dlaczego odczuwa
    mrowienie na całej twarzy. Obwiniliśmy ten czytnik. Po 2 dniach mu przeszło.
    Jakieś 10 lat temu próbowałem policzyć czy czytniki spełniają normy
    narażenia ludności (chyba w nazwie jest ludności, a nie ludzi) na pola
    EM. Wyszło mi wtedy (OIDP), że czytnik mający zasięg około 5cm
    przekracza limit gdzieś tak do 2..3 cm od jego powierzchni. Z tym, że
    ten limit dotyczył narażenia znaczącej objętości ciała a:
    - nikt się do czytnika nie przytula,
    - jakby nawet to i tak narazi niewielką objętość ciała.
    Ale co do czytników dalekiego zasięgu (125kHz) to miałbym poważne obawy.
    P.G.