    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Drogi do szuflady
    Date: Wed, 04 Jan 2012 21:53:02 +0100
    <jds3tp$h13$1@inews.gazeta.pl> <l...@m...org>
    <jdsach$1gtf$1@news2.ipartners.pl> <jdscgh$qom$1@usenet.news.interia.pl>
    <jdse8t$mjk$1@inews.gazeta.pl> <jdu931$3n9$1@usenet.news.interia.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <b...@b...softax.pl> <jdurof$kag$1@node2.news.atman.pl>
    <jdv02g$mf9$1@inews.gazeta.pl> <jdv33v$b0k$1@cyberdyne-t3.maslag.pl>
    <jdv6ic$frg$1@inews.gazeta.pl> <jdvdfk$58q$1@mx1.internetia.pl>
    <oko1kq5tylxc$.182bov44fvbh7$.dlg@40tude.net>
    <jdvqgb$gcn$1@mx1.internetia.pl>
    <o...@4...net>
    <jdvt3i$u6k$1@mx1.internetia.pl> <je14oa$jn8$1@news2.ipartners.pl>
    <je183n$sa5$1@cyberdyne-t3.maslag.pl>
    <71zmv24v29ve$.xdcg0mvu479t$.dlg@40tude.net>

    W dniu 2012-01-04 21:05, J.F. pisze:
    (...)
    > Znaczy sie na gieldzie, za dolary, czy o jakim wolnym rynku mowisz ?

    A co - to nie jest wolny rynek? Jaki system, taki wolny rynek.

    > Chyba nie bylo w wolnej sprzedazy po cenie "komercyjnej", tzn jak sie
    > kryzys zrobil, bo wczesniej owszem, bywaly.

    No popatrz.

    > Innymi slowy - dla wszyskich przecietnietnie zarabiajacych by nie
    > starczylo,

    W rozdawnictwie? Wolne żarty. To nie był okres dobrobytu i manny
    z nieba. Zresztą idąc Twoim tropem myślenia to teraz też jest
    podobnie - "dla wszyskich przecietnietnie zarabiajacych by nie
    starczylo". No, ale pozostaje giełda, komis itd., można kupić
    coś używanego. Można kupić samochód, ale nie nowy itd.
    Jakoś nowe stoją w salonach, a zbyt niewielki. Załóż partię
    i niech jej celem będzie nowy samochód dla Kowalskiego za
    10-15kPLN. Zobaczymy dla ilu wystarczy takiej produkcji...

    > ale wolisz napisac "no jakze - przeciez w pewexie staly"

    A skąd - stwierdzam tylko fakty.

    > Cena rownowagi rynkowej bylaby taka, ze nawet partyjnych nie byloby stac,

    Przepraszam, a o jakiej równowadze rynkowej chciałeś napisać?
    Szczególnie, że tych "partyjnych" to było jakoś ponad 2 miliony w
    pewnym momencie.

    > a to juz godzilo w podstawy ustroju :-)

    "Społeczeństwo socjalistyczne rozpatrywane z ekonomicznego punktu
    widzenia różni się w sposób istotny od wszystkich innych w
    poprzedzających je formacjach. Po raz pierwszy w historii jest to bowiem
    społeczeństwo gospodarujące jako całość, tj. kształtujące swoją
    działalność gospodarczą w sposób zorganizowany i z punktu widzenia
    realizacji wspólnych społecznych celów."
    "Socjalizm jest pierwszym w historii systemem społeczno-gospodarczym,
    który nie rozwija się żywiołowo jako wypadkowa działań jednostek
    ludzkich, podejmowanych z punktu widzenia indywidualnych interesów, ale
    jest świadomie i celowo organizowany i kierowany. Równocześnie z
    rozpoczęciem budowy społeczeństwa socjalistycznego formułowane są cele
    ogólnospołeczne, wyrażające wspólne kierunki działań ludzkich. "

    Hmmm - zdaje się, że cele społeczeństwa socjalistycznego były
    realizowane, tylko to społeczeństwo niekoniecznie chciało się z nimi
    identyfikować...

    ;)