    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Drogi do szuflady
    Date: Wed, 4 Jan 2012 23:26:04 +0100
    <jdsach$1gtf$1@news2.ipartners.pl> <jdscgh$qom$1@usenet.news.interia.pl>
    <jdse8t$mjk$1@inews.gazeta.pl> <jdu931$3n9$1@usenet.news.interia.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <b...@b...softax.pl> <jdurof$kag$1@node2.news.atman.pl>
    <jdv02g$mf9$1@inews.gazeta.pl> <jdv33v$b0k$1@cyberdyne-t3.maslag.pl>
    <jdv6ic$frg$1@inews.gazeta.pl> <jdvdfk$58q$1@mx1.internetia.pl>
    <oko1kq5tylxc$.182bov44fvbh7$.dlg@40tude.net>
    <jdvqgb$gcn$1@mx1.internetia.pl>
    <o...@4...net>
    <jdvt3i$u6k$1@mx1.internetia.pl> <je14oa$jn8$1@news2.ipartners.pl>
    <je183n$sa5$1@cyberdyne-t3.maslag.pl>
    <71zmv24v29ve$.xdcg0mvu479t$.dlg@40tude.net>
    <je2e96$i9k$1@mx1.internetia.pl>

    Dnia Wed, 04 Jan 2012 21:53:02 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    > W dniu 2012-01-04 21:05, J.F. pisze:
    > (...)

    > W rozdawnictwie? Wolne żarty.

    W sprzedazy.

    > To nie był okres dobrobytu i manny z nieba.

    Ford potrafil zrobic samochod na ktory stac bylo robotnikow z jego fabryki.
    50 lat wczesniej :-)

    > Zresztą idąc Twoim tropem myślenia to teraz też jest
    > podobnie - "dla wszyskich przecietnietnie zarabiajacych by nie
    > starczylo".

    A owszem. Tylko teraz mamy kapitalistyczny podzial zadan - my Niemcom
    krasnale do ogrodu, oni nam swoje stare samochody :-)

    A socjalizm na to nie pozwalal.

    > Jakoś nowe stoją w salonach, a zbyt niewielki. Załóż partię
    > i niech jej celem będzie nowy samochód dla Kowalskiego za
    > 10-15kPLN. Zobaczymy dla ilu wystarczy takiej produkcji...

    takie pomysly juz byly, sie okazalo ze Polacy nie chca malucha za 10k, wola
    sobie kupic VW. uzywanego.
    Z Daewoo nam troche nie wyszlo, bo mogl byc matiz i lanos dla kazdego.
    Choc w sumie produkcja pod koniec szla, tylko zbytu nie bylo.

    > A skąd - stwierdzam tylko fakty.

    Staly. W cenie .. nazwal bym zaporowa, no ale przeciez nie, kazdy klient
    byl mile widziany :-)

    > Przepraszam, a o jakiej równowadze rynkowej chciałeś napisać?
    > Szczególnie, że tych "partyjnych" to było jakoś ponad 2 miliony w
    > pewnym momencie.

    Takiej ze przychodzisz do salonu, a tam samochody sa od reki, ewentualnie
    do dostawy w ciagu 3 miesiecy. Musialyby kosztowac tyle zeby starczylo dla
    wszystkich chetnych, ktorzy mieli pieniadze :-)

    Czyli summa summarum - jezdzili by nieliczni. Tylu, dla ilu starczyloby
    produkcji. A moze tylko odrzutow z eksportu.

    J.