  • Data: 2017-03-27 19:55:10
    Temat: Re: Druk dwustronny - jak? (długi wątek)
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-03-27 o 18:29, s...@g...com pisze:

    > Eeee jakie wieki? Zapuszczenie takiego frezowania to moze 20 minut na
    > plytke. No chyba ze plytka naprawde skomplikowana to dłużej.
    > Jak
    > robilem pare plytek to mi trawienie i całe cyrki z termotransferem
    > zajmowały podobny czas jak frezowanie. A frezowanie robi sie z
    > ciastkami w reku. ;)

    W układach cyfrowych dość dużo tych ścieżek potrafi być.

    Powiedz mi, jaką prędkość posuwu stosowałeś? Ja z ostrożności ustawiłem
    200mm / minutę. Grawerowanie zrobiłem tylko raz aby się nauczyć i od
    tego czasu nie tykam tej techniki.

    > To sie akurat robi relatywnie prosto. (...)
    > troche kombinowania jest ale jak raz zrobisz to bedzie ok.

    W międzyczasie oświecił mnie kolega Piotr :-) Podał mi link do artykułu
    jak to się powinno robić. Sprawa jest jeszcze prostsza. Maszyna CNC ma
    coś takiego jak transformacje. Kładziesz płytkę na stole byle jak,
    podajesz nowe koordynaty 3 punktów do wiercenia (pozycjonowanie za
    pomocą kamery przy wrzecionie) a reszta otworów / frezów sama się
    przelicza. :-D Mało tego, niwelujesz w ten sposób błędy skalowania
    drukarki, jeśli masz trefną.

    Reasumując: metoda fotochemiczna lub termotransfer na kopertkę. Potem
    transformacja programu CNC: wiercenie z wycinaniem :-) Szybko i prosto :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek