  • 1. Data: 2015-10-21 16:42:35
    Temat: Drukarka Brother DCP-J752DW i LAN?
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    Witam
    Czy ktoś ma drukarkę Brother DCP-J752DW i mógłby sprawdzić, czy da się
    ją podłączyć do sieci kablowej?
    Na pewno da się podłączyć do WiFi ale mi chodzi o połączenie kablem. W
    instrukcji dostępnej na stronie support.brother.com jest podany przykład
    połączenia kablem, ale w tym przykładzie wymienione są także modele,
    które na pewno nie mają możliwości podłączenia kabla sieciowego. W
    Brother Polska nie wiedzą czy ta drukarka ma gniazdo do podłączenia
    kabla sieciowego. W jedynym w mojej okolicy sklepie, gdzie mieli tą
    drukarkę była ona zapakowana w pudło i nie można było sprawdzić czy ma
    ona gniazdo.

  • 2. Data: 2015-10-21 17:29:45
    Temat: Re: Drukarka Brother DCP-J752DW i LAN?
    Od: "mk_102" <m...@u...pl>

    Użytkownik "Dąbrowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Witam
    >Czy ktoś ma drukarkę Brother DCP-J752DW i mógłby sprawdzić, czy da się ją
    >podłączyć do sieci kablowej?

    Ręce opadają. Tak trudno skorzystać z Googla?
    Nie da się.
    http://www.brother.pl/printers/all-in-one-inkjet/dcp
    -j752dw#specification-details
    MK

  • 3. Data: 2015-10-21 19:28:08
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2015-10-21 17:29, mk_102 pisze:
    > Użytkownik "Dąbrowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ręce opadają. Tak trudno skorzystać z Googla?
> [...]

    Nie pytałbym gdybym nie szukał
    http://support.brother.com/g/s/id/htmldoc/mfc/cv_mfc
    j870dw/pol/index.html#GUID-28D6992F-7EE3-44E5-8587-8
    D5CE98971FD_235

  • 4. Data: 2015-10-22 06:44:50
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    W dniu 2015-10-21 o 19:28, Dąbrowski pisze:
> [...]
    >>

    > Nie pytałbym gdybym nie szukał
    > http://support.brother.com/g/s/id/htmldoc/mfc/cv_mfc
    j870dw/pol/index.html#GUID-28D6992F-7EE3-44E5-8587-8

    Ale tu jest tylko opis że drukarka korzysta z z protokółu TCP/IP, a nie
    że jest podłączona do sieci za pomocą kabla. TCP/IP jest też
    wykorzystywane w sieciach WIFI.

    Możesz pokazać w którym miejscu linka który udostępniłeś jest napisane
    że jest podłączona po kablu do routera. mk_102 pokazał specyfikację że
    ona tylko ma WIFI.

  • 5. Data: 2015-10-22 07:51:32
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2015-10-22 06:44, Damian Skrycki pisze:

> [...]
    >
    > Możesz pokazać w którym miejscu linka który udostępniłeś jest napisane
    > że jest podłączona po kablu do routera. mk_102 pokazał specyfikację że

    Po lewej stronie w spisie treści klikamy na
    > Wybór typu połączenia sieciowego

    Następnie z menu które się pokaże wybieramy
    > Przykłady przewodowego połączenia sieciowego

    Teraz mamy do wyboru
    * Drukowanie Peer-to-Peer z wykorzystaniem protokołu TCP/IP
    * Drukowanie współdzielone

    Wybieramy
    Drukowanie Peer-to-Peer z wykorzystaniem protokołu TCP/IP

    Pokaże się
    "Drukowanie Peer-to-Peer z wykorzystaniem protokołu TCP/IP
    Pokrewne Modele:DCP-J105 / DCP-J132W / DCP-J152W / DCP-J172W /
    DCP-J552DW / DCP-J752DW / MFC-J200 / MFC-J470DW / MFC-J475DW /
    MFC-J650DW / MFC-J870DW
    W środowisku Peer-to-Peer dane są wysyłane i odbierane bezpośrednio
    pomiędzy komputerami i urządzeniami. Nie ma centralnego serwera
    kontrolującego dostęp do plików lub udostępnianie drukarki.

    <rysunek z przykładem połączenia kablem>
    1 Router
    2 Urządzenie sieciowe (urządzenie użytkownika)"

    Z tego wynikałoby, że ta drukarka jak również inne modele pokrewne
    powinna mieć gniazdo RJ45 do podłączenia kabla. Niestety te tańsze
    pokrewne modele takiego gniazda nie mają. Moje pytanie brzmiało, czy
    drukarka DCP-J752DW, która jest bardziej zaawansowanym modelem, ma takie
    gniazdo?

  • 6. Data: 2015-10-22 09:10:25
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    W dniu 2015-10-22 o 07:51, Dąbrowski pisze:

> [...]
    > pokrewne modele takiego gniazda nie mają. Moje pytanie brzmiało, czy
    > drukarka DCP-J752DW, która jest bardziej zaawansowanym modelem, ma takie

    Jeśli piszesz o tej niebieskiej linii z kropkami łączącymi komputery,
    router i drukarkę - to jest to schemat sieci BNC opartej o trójniki i
    kabel koncentryczny. Raczej nie wierze że masz taką sieć w domu i nie
    będziesz się pytał czy w drukarce jest wtyk BNC do podłączenia do sieci.

    Gdyby to miał być schemat sieci opartej na kablu 8 żyłowym to wszystkie
    komputery musiałyby łączyć z routerem, a ten dopiero z drukarkom, w
    takim przypadku mógłbyś się pytać o gniazdo rj-45.

  • 7. Data: 2015-10-22 12:18:29
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Z tego wynikałoby, że ta drukarka jak również inne modele pokrewne powinna
    > mieć gniazdo RJ45 do podłączenia kabla.

    Z czego to wynika? - Bo nic nie widze.
    Polaczenie to polaczenie - moze byc zestawione i dla kabla i dla wifi (czy z
    udzialem switcha/AP czy peer2peer).

  • 8. Data: 2015-10-22 12:24:12
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Jeśli piszesz o tej niebieskiej linii z kropkami łączącymi komputery,
    > router i drukarkę - to jest to schemat sieci BNC opartej o trójniki i
    > kabel koncentryczny.

    A gdzie masz napisane, ze to kabel BNC?
    Ba - gdziesz masz napisane, ze to w ogole jest kabel?

    > Gdyby to miał być schemat sieci opartej na kablu 8 żyłowym to wszystkie
    > komputery musiałyby łączyć z routerem

    To urzadzenia "na kablu 8 zylowym" (ethernet w domysle) nie moga "dzialac"
    bez routera?
    Bo chyba jednak moga...

  • 9. Data: 2015-10-22 12:29:55
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Czy ktoś ma drukarkę Brother DCP-J752DW i mógłby sprawdzić, czy da się ją
    > podłączyć do sieci kablowej?

    Jak pisza, ze ma polaczenie przewodowe/ethernet to ma.
    Jak nie, to nie.

    PS Predzej bedzie mial samo wifi niz kabel czy wifi+kabel. Takie czasy
    niestety.

  • 10. Data: 2015-10-22 12:31:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Dąbrowski napisa?(a):

    > Czy ktoś ma drukarkę Brother DCP-J752DW i mógłby sprawdzić, czy da się
    > ją podłączyć do sieci kablowej?

    Chodzi o interfejs lan w drukarce? Ten model takiego nie ma.

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"