    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Dwa sygnały satelitarne w jednym kablu
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 8 Nov 2017 23:44:50 +0100

    Dnia Wed, 8 Nov 2017 22:24:46 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
    > Dawno, dawno temu miałem w rekach ciekawe urzadzenie. Było to dekoder
    > satelitarny z dwoma wejściami satelitarnymi prosto z konwerterów. Ale
    > nie w nim rzecz ciekawa tylko w dwóch dodatkowych pudełkach potrafiących
    > sygnał z dwóch niezależnych konweterow poprowadzić jednym kablem.
    > Dowiedziałem sie z instrukcji że pudełka: zamieniają sygnały sterujące
    > konwerterami na coś co można zrównoleglić i transluja wyżej jedną z
    > częstotliwości pośrednich konwertera aby przesyłać oba zwrotnie.

    ale dwa naraz, czy wybieralo z dwoch konwerterow ?
    Sygnaly satelitarne maja teraz prawie 2GHz pasma, to nawet pojedynczy
    konwerter przelacza kanaly.

    > Czy takie urzadznie egzystuje obecnie? Chciałbym dekoder nc+ posiadający
    > dwa wejścia z konwertera twin podpiąc *jednym* kablem z takim
    > konwerterem. Nie ma problemu z zasilaniem po obu stronach.
    >
    > Pytanie na marginesie: czy w kabel satelitarny z takiego dekodera może
    > zostać "wzbogacony" o sygnały telewizji naziemnej prosto z anteny?
    > Wyobrażam sobie to tak że "wstrzykuje" do kabla dodatkowy sygnał DVB-T a
    > w okolicy dekodera separuje go na osobny sygnał dla nc+ i DVB-T.

    Ja sie nie znam, ale jak popatrzych np na to
    https://satmania.com.pl/konwerter_single_prosty_fte_
    excellento_hd_black,70,_2099.html

    to w kablach masz powyzej 950 MHz, a DVB-T to na razie ponizej 800MHz,
    wiec dodaje sie z latwoscia.
    https://satmania.com.pl/sumator_rtv_sat_dse_ssc1___d
    o_single,94,_1392.html
    https://satmania.com.pl/konwerter_twin_+tv_fte_lnc54
    ustv__0_3db,71,_966.html

    https://satmania.com.pl/aktualny_wykaz_czestotliwosc
    i_-_cyfra+,0,104.htm
    Mamy 2GHz pasma, jakos nie chca tego wpuszczac w jeden kabel.

    J.