  • 1. Data: 2017-11-08 22:24:46
    Temat: Dwa sygnały satelitarne w jednym kablu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Dawno, dawno temu miałem w rekach ciekawe urzadzenie. Było to dekoder
    satelitarny z dwoma wejściami satelitarnymi prosto z konwerterów. Ale
    nie w nim rzecz ciekawa tylko w dwóch dodatkowych pudełkach potrafiących
    sygnał z dwóch niezależnych konweterow poprowadzić jednym kablem.
    Dowiedziałem sie z instrukcji że pudełka: zamieniają sygnały sterujące
    konwerterami na coś co można zrównoleglić i transluja wyżej jedną z
    częstotliwości pośrednich konwertera aby przesyłać oba zwrotnie.

    Czy takie urzadznie egzystuje obecnie? Chciałbym dekoder nc+ posiadający
    dwa wejścia z konwertera twin podpiąc *jednym* kablem z takim
    konwerterem. Nie ma problemu z zasilaniem po obu stronach.

    Pytanie na marginesie: czy w kabel satelitarny z takiego dekodera może
    zostać "wzbogacony" o sygnały telewizji naziemnej prosto z anteny?
    Wyobrażam sobie to tak że "wstrzykuje" do kabla dodatkowy sygnał DVB-T a
    w okolicy dekodera separuje go na osobny sygnał dla nc+ i DVB-T.

  • 2. Data: 2017-11-08 23:03:39
    Temat: Re: Dwa sygnały satelitarne w jednym kablu
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 08/11/2017 21:24, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > dwa wejścia z konwertera twin podpiąc *jednym* kablem z takim
    > konwerterem. Nie ma problemu z zasilaniem po obu stronach.

    poczytaj o DiSEqC
    http://allegro.pl/przelacznik-diseqc-dsp-210-i499148
    0501.html

> [...]
    > Wyobrażam sobie to tak że "wstrzykuje" do kabla dodatkowy sygnał DVB-T a
    > w okolicy dekodera separuje go na osobny sygnał dla nc+ i DVB-T.

    Mam w domu multiswitch, ktory ma 4xLNB + 1T i 8 wyjsc
    cos w podobie:
    http://allegro.pl/multiswitch-technisat-5-8-konwerte
    r-quattro-pro-hd-i7028500646.html

  • 3. Data: 2017-11-08 23:05:43
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 08/11/2017 22:03, Cezar wrote:

> [...]
    > http://allegro.pl/przelacznik-diseqc-dsp-210-i499148
    0501.html

    > Mam w domu multiswitch, ktory ma 4xLNB + 1T  i 8 wyjsc

    do tego takie gniazda
    http://allegro.pl/gniazdo-antenowe-koncowe-sat-dvb-t
    -radio-dse-i6543241036.html

  • 4. Data: 2017-11-08 23:44:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 8 Nov 2017 22:24:46 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
> [...]
    > konwerterami na coś co można zrównoleglić i transluja wyżej jedną z
    > częstotliwości pośrednich konwertera aby przesyłać oba zwrotnie.

    ale dwa naraz, czy wybieralo z dwoch konwerterow ?
    Sygnaly satelitarne maja teraz prawie 2GHz pasma, to nawet pojedynczy
    konwerter przelacza kanaly.

> [...]
    > Wyobrażam sobie to tak że "wstrzykuje" do kabla dodatkowy sygnał DVB-T a
    > w okolicy dekodera separuje go na osobny sygnał dla nc+ i DVB-T.

    Ja sie nie znam, ale jak popatrzych np na to
    https://satmania.com.pl/konwerter_single_prosty_fte_
    excellento_hd_black,70,_2099.html

    to w kablach masz powyzej 950 MHz, a DVB-T to na razie ponizej 800MHz,
    wiec dodaje sie z latwoscia.
    https://satmania.com.pl/sumator_rtv_sat_dse_ssc1___d
    o_single,94,_1392.html
    https://satmania.com.pl/konwerter_twin_+tv_fte_lnc54
    ustv__0_3db,71,_966.html

    https://satmania.com.pl/aktualny_wykaz_czestotliwosc
    i_-_cyfra+,0,104.htm
    Mamy 2GHz pasma, jakos nie chca tego wpuszczac w jeden kabel.

    J.

  • 5. Data: 2017-11-09 09:46:33
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    > dwa wejścia z konwertera twin podpiąc *jednym* kablem z takim
    > konwerterem. Nie ma problemu z zasilaniem po obu stronach.

    Są dwa rozwiązania: konwerter SAT Unicable i konwerter (przystawka)
    Multiband.

> [...]
    > Wyobrażam sobie to tak że "wstrzykuje" do kabla dodatkowy sygnał DVB-T a
    > w okolicy dekodera separuje go na osobny sygnał dla nc+ i DVB-T.

    Tak, można tak zrobić. Są konwertery SAT z gotowym wejściem do anteny
    naziemnej, albo dodatkowe sumatory sygnału. I zwrotnice częstotliwości
    przy odbiorniku.

    yabba

  • 6. Data: 2017-11-09 09:53:34
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2017-11-08 o 23:44, J.F. pisze:

> [...]
    i_-_cyfra+,0,104.htm
    > Mamy 2GHz pasma, jakos nie chca tego wpuszczac w jeden kabel.

    Standardowo mamy 1GHz pasma do przesłania kablem od konwertera do
    tunera. Konwerter ma przełączalną heterodynę w zależności od zakresu
    odbioru 10,7 - 11,7GHz lub 11,7 - 12,75GHz.
    Nawet w opisie konwertera, który sam zamieściłeś jest to podane.

    10,7 - 11,7GHz konwersja na Low Band 0,95 - 1,95GHz
    11,7 - 12,75GHz konwersja na High Band 1,1 - 2,15GHz

  • 7. Data: 2017-11-09 20:21:31
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 08.11.2017 o 23:03, Cezar pisze:

> [...]
    > http://allegro.pl/przelacznik-diseqc-dsp-210-i499148
    0501.html

    > Mam w domu multiswitch, ktory ma 4xLNB + 1T  i 8 wyjsc

    Właśnie multiswitch to załatwia.

    Pozdrawiam
    EdiM

  • 8. Data: 2017-11-10 20:57:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/9/2017 9:46 AM, yabba wrote:
    > Są dwa rozwiązania: konwerter SAT Unicable i konwerter (przystawka)
    > Multiband.

    Zerknąłem na Multiband i muszę przyznać że to rozwiązanie dobre ale nie
    tanie.

    > Tak, można tak zrobić. Są konwertery SAT z gotowym wejściem do anteny
    > naziemnej, albo dodatkowe sumatory sygnału. I zwrotnice częstotliwości
    > przy odbiorniku.

    Wychodzi na to że ponieważ kosztują grosze to w pierwszej kolejności
    spróbuje na tym.

    Mam dekoder nc+ i telewizor z dvb-t. I *tylko* dwa kable. Albo wsadzę
    dwa kable w jeden, albo przykleje sygnał naziemniej do jednego z nich.
    Do drugie wychodzi chyba taniej.

    Dzięki.

    PS. Nie wiem kiedy ktoś wreszcie wpadnie aby rozdzielić dekoder na część
    analogowa i cyfrową a całość spiąc ethernetem czy innym wifi. Czekam już
    10 rok i nie widzę śladu postępu w tej kwestii.

  • 9. Data: 2017-11-10 23:33:01
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    > analogowa i cyfrową a całość spiąc ethernetem czy innym wifi. Czekam już
    > 10 rok i nie widzę śladu postępu w tej kwestii.

    Ethernet to przeżytek :), używa się światłowodów:

    http://www.dipol.com.pl/optyczny_zestaw_sat-dvb-t_to
    u_232_kit_A9880.htm

    yabba

  • 10. Data: 2017-11-10 23:55:39
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 10/11/2017 19:57, Sebastian Biały wrote:

    > PS. Nie wiem kiedy ktoś wreszcie wpadnie aby rozdzielić dekoder na część
    > analogowa i cyfrową a całość spiąc ethernetem czy innym wifi. Czekam już
    > 10 rok i nie widzę śladu postępu w tej kwestii.

    Takie rozwiązania dawno istnieją ale nie tutaj jest przyszłość. za kilka
    lat wszystko będzie IPTV.

    c.