    From: "Corwin" <n...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dwoje dzieci nie zyje - na co foteliki ???
    Date: Mon, 21 Jun 2010 12:21:37 +0200

    Użytkownik "Adam Czajka" <n...@p...v> napisał w wiadomości
    news:hvfng0$grm$1@news.onet.pl...

    > No cóż po Warszawie jeździ tyle samochodów, że przy tym samym procencie
    > buractwa co wszędzie, ilościowo buraków jest więcej.

    Być może - ale w równym obłożeniu ruchu w Warszawie, Toruniu, Bydgoszczy i
    Wrocławiu dajmy na to, Warszawa zdecydowanie przoduje.

    > Po za tym co to znaczy zmienia pas prosto na ciebie? I ile ma czekać
    > zanim to zrobi? A może ma się zatrzymać na środku ruchliwej ulicy o 3
    > pasach ruchu i czekać, aż sąsiedni pas stanie specjalnie dla niego?
    > Z twojego tekstu wynika, że nie miałeś kolizji, widać to były jednak
    > wystarczająco bezpiecznie wykonane manewry, więc o co chodzi?

    Nie miałem bo przyhamowałem jednocześnie lekko odbijając w prawo... Na
    szczęście byłem na zewnętrznym pasie i nie miałem nikogo na ogonie. Babka po
    prostu zaczęła zjeżdzać w prawo do zjazdu z ronda - bez włączenia
    kierunkowskazu i bez czekania. Jakby mnie po prostu nie było (a jechaliśmy
    burta w burtę). Niebieskie punto, z miesiąc temu.

    Moim skromnym zdaniem to nie są bezpiecznie wykonane manewry.

    > Wrzucam kierunek, samochód na sąsiednim pasie ma kilka metrów do mnie,
    > to zmieniam pas. Włączam się na drogę gdzie samochody poruszają się
    > 10-15 m/s, to mając 50 m wolnego spokojnie się zmieszczę, najwyżej ten
    > przed którego wjeżdżam zdejmie nogę z gazu. Tak samo jak ktoś wjeżdża
    > lub się włącza przede mnie, to zdejmuję nogę z gazu lub jeśli mam
    > możliwość zmieniam pas na lewy, żeby mu ułatwić. Jak będziemy ze sobą
    > tylko walczyć zamiast współpracować, to zrobi się totalny korek.

    Tego mi nie musisz tłumaczyć. Ale wrzucasz kierunek, widzisz samochody wokół
    siebie i czekasz na lukę, czy zaczynasz po prostu skręcać bez kierunku? Bo z
    Twojego opisu wynika raczej że to pierwsze, co jest normalnym zachowaniem na
    drodze. I nie, nie mam w zwyczaju nie wpuszczać czy wymuszać - jeżdżę
    normalnie, wręcz "grzecznie".

    > Samochodami z rejestracjami na W to jeżdżą tylko Warszawiacy. Jasne...
    > Słyszałeś kiedyś o leasingu? Są całe floty zarejestrowane na pewnego
    > znanego leasingodawcę, znajdującego się na Mokotowie, które nigdy nie
    > widziały Warszawy, a wszystkie rejestracje mają na WE.

    Zbędny sarkazm. Z mojego punktu widzenia to niespecjalna różnica, skoro
    statystycznie rejestracja pozwala z pewnym prawdopodobieństwem wnioskować o
    kulturze jazdy i umiejętnościach kierowcy. To czy ma on w dowodzie Gdańsk
    czy Rzeszów to sprawa inna. A że prawdopodobieństwo tego typu zachowań
    znacząco rośnie w stolicy, to dwa do dwóch dodać prosto.

    > A po co ktoś ma mi dziękować za normalne zachowanie na drodze, ja tego

    Normalne by było gdyby sami też zjeżdżali albo wpuszczali. A tak...

    > nie wymagam. Tobie musi? Właśnie dlatego w Warszawie nie dziękuję, ale
    > w trasie staram się to robić zawsze. A i tak potem znajdzie się ktoś,
    > komu ktoś nie podziękował i psioczy bez sensu.

    Nie, nie "musi". Nic się nie stanie jak tego nie zrobi. Tak samo jak nic się
    nie stanie jak zamknie drzwi wejściowe kobiecie przed nosem czy nie ustąpi
    miejsca staruszce w tramwaju. Etykietka buraka jest for free :).

    > Mi tak samo jak tobie, ale nie robię z tego problemu. Szkoda czasu.

    Akurat nie chodziło mi w tym poście o robienie problemu czy o bezsensowne
    marudzenie - zwróciłem jedynie uwagę że wpływ miejsca (DC vs non-DC) na
    częstotliwość występowania awaryjnych sytuacji na drodze jest jednak
    istotny.

    A dla każdego kto uważa inaczej radzę pojeździć dwa tygodnie po Ciechocinku
    :).

    C.