  • 1. Data: 2010-06-17 17:06:37
    Temat: Dwoje dzieci nie zyje - na co foteliki ???
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Refleksja po DWÓCH wczorajszych stołecznych śmiertelnych wypadkach (2 × ginie dziecko
    i matka, auto prowadzili ojcowie).
    TO PO CO TE FOTELIKI ???

    Czy słuszny byłby wniosek, że fotelik dla bezpieczeństwa dziecka należałoby montować
    na ŚRODKU tylnej kanapy?

    To przy uderzeniach bocznych.
    A jak się zachowa taki fotelik przy uderzeniu czołowym, bądź najechaniu na tył
    naszego auta?
    W tym w wariancie "pełny bagażnik, kładzione oparcie kanapy"?

    Serio pytam, nie ma miejsca na żarty.
    THX

  • 2. Data: 2010-06-17 17:30:42
    Temat: Re: Dwoje dzieci nie zyje - na co foteliki ???
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > tył naszego auta?
    > W tym w wariancie "pełny bagażnik, kładzione oparcie kanapy"?

    Serio, to dziecko ma bardzo slabe miesnie glownie karku i byle stluczka po
    ktorej dorosly wysiadzie i zadzwoni po pomoc drogowa, dla dziecka konczy sie
    np. przerwaniem kregow szyjnych. Piszesz, ze matka tez zginela czyli raczj
    byl to spory dzwon.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2010-06-17 17:33:42
    Od: "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > ktorej dorosly wysiadzie i zadzwoni po pomoc drogowa, dla dziecka konczy
    > sie np. przerwaniem kregow szyjnych. Piszesz, ze matka tez zginela czyli

    Dzwon byl koszmarny, i to w dodatku mozna uznac ze w centrum miasta
    http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1660999,0,2,tragiczn
    y_wypadek_na_zelaznej_rodzina_wyjezdzala_na_wakacje,
    wiadomosc.html

    natomiast nie wiem o jakim innym wypadku pisze jeszcze kolega.

    Gwoli tematu to tak jak napisalec. Dziecko w wieku ok 3 lat jest bardzo
    narazone na takie uszkodzenia. Mozna tylko gdybac czy fotelik taki z ochrona
    glowki by spelnil swoje zadanie w tym momencie.

    PZDr
    Adam

  • 4. Data: 2010-06-17 17:34:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > tył naszego auta?
    > W tym w wariancie "pełny bagażnik, kładzione oparcie kanapy"?

    Ale o co chodzi? Przecież nikt nie twierdzi że foteliki dawać mają gwarancję
    bezpieczeństwa? Wszystkie zabezpieczenia typu pasy, poduszki, strefy
    zgniotu,
    hamulce ABS itp, itd ZWIĘKSZAJĄ TWOJE SZANSE ale nie dają gwarancji.

  • 5. Data: 2010-06-17 18:19:08
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    Adam Szewczak pisze:
    > Gwoli tematu to tak jak napisalec. Dziecko w wieku ok 3 lat jest bardzo
    > narazone na takie uszkodzenia. Mozna tylko gdybac czy fotelik taki z
    > ochrona glowki by spelnil swoje zadanie w tym momencie.

    Co wiecej, przy wiekszym przeciazeniu dochodzi do obrazen mozgu z powodu
    przeciazen i kontaktow z kosciami czaszki, ktore to obrazenia sa u
    dziecka znacznie powazniejsze.

    --
    http://www.artveo.pl/

  • 6. Data: 2010-06-17 19:35:59
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

> [...]
    > strefy zgniotu,
    > hamulce ABS itp, itd ZWIĘKSZAJĄ TWOJE SZANSE ale nie dają gwarancji.

    ABS bardzo często ZMNIEJSZA Twoje szanse na uniknięcie kolizji. Na 3 kolizje
    jakie miałem daję rękę uciąć że gdyby nie ten wynalazek 2 bym uniknął w 3
    nie byłoby różnicy.

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 7. Data: 2010-06-17 19:46:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 17 Jun 2010 19:35:59 +0200, w <hvdmfi$ct1$1@news.onet.pl>, "Lewis"
    <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > ABS bardzo często ZMNIEJSZA Twoje szanse na uniknięcie kolizji.

    O, znowu się zaczyna heh :)

  • 8. Data: 2010-06-17 19:48:27
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-06-17 19:35, Lewis pisze:

    > ABS bardzo często ZMNIEJSZA Twoje szanse na uniknięcie kolizji.

    Tak, tak, szczególnie w porze letniej na asfalcie.

    > Na 3
    > kolizje jakie miałem daję rękę uciąć że gdyby nie ten wynalazek 2 bym
    > uniknął w 3 nie byłoby różnicy.

    To nie była wina ABS, tylko Twoja.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 9. Data: 2010-06-17 19:48:48
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    > O, znowu się zaczyna heh :)

    Temat jest nieśmiertelny :) Zawsze będą spory :)
    Jeszcze można do tego przy okazji dopiąć kwestię nowego, małego,
    bezpiecznego, miejskiego auta, i starego wielkiego złoma (tu mercedes) w
    którym po takiej czołówie bez problemu otwierają się wszystkie drzwi ;)

    Lewis
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 10. Data: 2010-06-17 19:50:53
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2010-06-17 17:06, ąćęłńóśźż pisze:

    > Refleksja po DWÓCH wczorajszych stołecznych śmiertelnych wypadkach (2 × ginie
    dziecko i matka, auto prowadzili ojcowie).
    > TO PO CO TE FOTELIKI ???

    1. Nie znamy prędkości do jakiej doszło przy kolizji, nie wiem czy było
    to 40 czy 140km/h .....

    2. Foteliki dla dzieci różnią cię i to znacznie:

    a: Cena :)
    b: systemy zabezpieczeń zarówno bocznych jak i głowy dziecka
    c: dopuszczalną wagą dziecka w foteliku, czym większa rozpiętość to jak
    dla mnie tylko marketing bo fotelik nie jest w stanie zabezpieczyć tak
    samo dziecka mającego 9kg i 25kg .... nie ma bata żeby to wyszło :)

    > Czy słuszny byłby wniosek, że fotelik dla bezpieczeństwa dziecka należałoby
    montować na ŚRODKU tylnej kanapy?

    Nie wiem czy do końca by się to sprawdziło często 3 pasy nie są
    3-punktowe albo nie ma miejsca na mocowanie systemu isofix.
    To moje zdanie .. może się mylę nie wiem ..

    --
    www.edom.pl - opinie o deweloperach i bankach
    www.just4fun.pl - wyszperane w sieci