  • 71. Data: 2011-02-01 11:28:59
    Temat: Re: Dynamika(DR) w aparatach?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-01-31 23:11, Mateusz Papiernik pisze:
    > Jeszcze jazz. Bardzo wiele wspolczesnych wydawnictw jazzowych to
    > swietnie zrealizowane plyty. Generalnie wszystko co nie jest
    > mainstreamem dalej trzyma klase.

    A bardzo wiele brzmi koszmarnie. Żal, bo muzyka fajne, ale nie da się
    słuchać z powodu brzmienia.

    --
    pozdrawia Adam
    /każdy jest wyjątkowy, tylko mało kto nie boi się do tego przed sobą

  • 72. Data: 2011-02-01 11:32:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-02-01 02:58, Mateusz Ludwin pisze:

    > To nie jest takie niewyobrażalne, biorąc pod uwagę to co piszesz niżej. To
    > nie mp3 totalnie rozwala nagranie, tylko kompresja dynamiki. mp3 trochę
    > zmienia brzmienie, a kompresja robi taką pulpę z dźwięku, że poza melodią
    > nic nie słychać.

    Wielki problem zrobił się z nadania tego samego imienia dwóm zjawiskom,
    same z tego nieporozumienia.
    Poza tym dźwięk na YT jest marny, co powodowane jest właśnie kompresją
    stratną (czego zupełnie nie rozumiem, bo da się to zrobić dobrze).

    --
    pozdrawia Adam
    /...a nasza opowieść zaczyna się w czasach Obamy i Osamy.../

  • 73. Data: 2011-02-01 11:33:54
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2011-02-01 12:06, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Tu już rzecz gustu, w każdym razie nie zdarza im się siłowa kompresja
    > dynamiki do połowy (lub mniej) możliwości medium i clipping.

    To akurat prawda, nie zdarza. Ale zasadniczo innym wydawnictwom klasyki
    tez sie nie zdarza, a przynajmniej od dosc dawna sie nie spotkalem. :)
    Wydania EMI czy nawet Naxosa tez trzymaja poziom.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 74. Data: 2011-02-01 11:34:23
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2011-02-01 02:49, Mateusz Ludwin pisze:
    > Te nowe nagrania DG sa podobno średnie. Ja mam tylko jednego Zimermana z
    > koncertami Chopina i jest OK.

    Z Polish Festival Orchestra? Bardzo dobrze zrealizowana plyta, IMHO.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 75. Data: 2011-02-01 11:41:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-01-31 20:23, Bronek Kozicki pisze:
    > W Fuji nie tyle ryzykujesz co *masz* szum w *światłach*.

    Ale widoczny, czy w teorii? Bo czuję, że mając stały zapas 2EV po prostu
    naświetlałbym o tyle mocniej, a potem walczył w szopie o równowagę.

    --
    pozdrawia Adam
    /elita taguje, pospólstwo teguje/

  • 76. Data: 2011-02-01 12:03:38
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Ale widoczny, czy w teorii? Bo czuj , e maj c sta y zapas 2EV po prostu
    > na wietla bym o tyle mocniej, a potem walczy w szopie o r wnowag .

    W przypadku fufu to raczej kiepski pomysł. Te światła rejestrowane są
    przez znacznie mniejsze sensory, więc silne wyciąganie ze świateł siłą
    rzeczy musi dać w tym wypadku kaszanę. Mniej więcej efekt jest taki,
    jakbyś fotografował posiłkując się przy tym o 2EV mniej czułym
    kompaktem - pytanie czy kompakty dają szum widoczny, czy w teoretyczny
    jest już kwestią gustu.

  • 77. Data: 2011-02-01 12:14:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-02-01 13:03, Czornyj pisze:
> [...]
    > jakbyś fotografował posiłkując się przy tym o 2EV mniej czułym
    > kompaktem - pytanie czy kompakty dają szum widoczny, czy w teoretyczny

    Praktycznie żaden kompakt nie daje szumu na pierwszych... 3EV. Inna
    sprawa, jak tam z liniowością, bo może się okazać, że na bliki starczy,
    ale niebo już fioletowe wyłazi. Ale bez doświadczeń nie ma co gdybać, a
    i te sensu nie mają, jako że technologia odeszła w niebyt.

    --
    pozdrawia Adam
    /chciałbym postawić sobie pomnik - gdzie się coś takiego załatwia?/

  • 78. Data: 2011-02-01 12:35:10
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Praktycznie żaden kompakt nie daje szumu na pierwszych... 3EV.

    Kwestia - rzekłbym - dyskusyjno-szumofobiczna, a więc dość ex
    definiendi mało pasjonująca. Po swoich doświadczeniach ograniczę się
    tylko do stwierdzenia, że fotografując fufu wolałbym używać jej
    dodatkowych 2EV w razie konieczności, nie zaś stale ETTR-ując na jej
    poszerzony zakres świateł.

  • 79. Data: 2011-02-01 14:12:55
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-02-01 12:33, Mateusz Papiernik pisze:

    > To akurat prawda, nie zdarza. Ale zasadniczo innym wydawnictwom klasyki
    > tez sie nie zdarza, a przynajmniej od dosc dawna sie nie spotkalem. :)
    > Wydania EMI czy nawet Naxosa tez trzymaja poziom.

    Dorzucę jeszcze klasyczne wydawnictwa Virgin, choć bez wielkiej
    pewności, bo mam jedną próbkę :)

  • 80. Data: 2011-02-01 17:01:44
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2011-01-31 20:09, Andrzej Libiszewski pisze:
    > Toteż nigdzie tego nie twierdzę, cały czas pisałem o masteringu
    > cyfrowym, tylko kiedyś nie stosowano takiej kompresji dynamiki i
    > żyłowania głośności. ;)

    Wiem, wiem o co Ci chodzi :). Chciałem tylko zaznaczyć że muzyka żyje i
    ma się dobrze. Fakt istnienia grup wieszczących koniec świata jest po
    prostu zabawny, chociażby nawet tego muzycznego świata ;).
    Dziś wystarczy wejść na lastfm i zobaczyć jak ludzie są mocno osłuchani,
    jak świetnie ma się muzyka z przeszłości i to z przeróżnych gatunków.
    Kiedyś było to nie do pomyślenia, ludzie uwielbiali się okopywać w
    szufladkach, hehehe niektórym zostało to do dziś.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.