  • 21. Data: 2014-11-06 23:14:50
    Temat: Re: Dysk 2TB na dane, priorytet to niska awaryjnosc
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 06/11/2014 20:45, Irokez wrote:

    > Po prostu laptop. Dysk ten akurat nie mój.
    > Nic nie musisz robić aby mieć bady. Po prostu dysk tak sam od siebie wali,
    > i albo zauważysz to wcześniej albo później.
    > Komputery z dyskami WD Re zaczęły się po prostu w pewnym momencie same z
    > siebie wysypywać. Restartów miały może z kilkanaście. No ale jak w macierzy
    > RAID-1 oba dyski jednocześnie sypnęły badami... W kilku komputerach to samo...

    W 6cio letnim laptopie mam jakis hitachi dysk, anie jednego bad sectora,
    prawie caly czas robil jako stacjonarny, rzdko restartowany. W PC-cie, w
    NASie lacznie 6 dyskow (w tym 2 WD) i nic. W poprzednim pececie 4 dyski
    (Seagate, WD) i nic.
    Komputery, jak juz cos robie i jest potrzeba, to restartuje i z 30 razy
    dziennie ale jak juz dziala do uptime'y i ok. miesieczne bywaja.
    Jeden dysk w zyciu mi padl ale byl na gwarancji, z czasow 10 GB Seagate'ow
    Co robie zle? ;)

  • 22. Data: 2014-11-07 00:08:23
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 06 Nov 2014 22:27:01 +0100, BQB napisał(a):

    > nie jest obecnie ważne jaki dysk, gdyż właściwie na rynku dysków
    > magnetycznych pozostały dwie firmy - WD i Seagate.

    A Hitachi?

    > Kupić jakiś NAS z 1 Gbit i wejściem na co najmniej 2 HDD i połączyć je w RAID1 lub
    3 dyski i
    > w RAID3.

    Mam NASa, ale 100MBit, z dwoma dyskami 500GB, lecz to troche malo. A NAS wybredny i
    nie ze
    wszystkimi dyskami chce pracowac. A z kolei kupowac nowego NASA + 2 duze dyski to 2k
    trzeba wyrzucic, chwilowo za droga impra.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 23. Data: 2014-11-07 00:20:09
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-11-07 o 00:08, R.e.m.e.K pisze:

    > A Hitachi?

    Zostało wykupione przez WD (dział z dyskami)

> [...]
    2k
    > trzeba wyrzucic, chwilowo za droga impra.

    NAS można zrobić z osobnego nawet nieco leciwego kompa.

  • 24. Data: 2014-11-07 11:06:59
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-11-06 17:20, R.e.m.e.K pisze:

    > A jak wygladaja przy nim WD Green 2TB czy ten ST2000VN000?

    WD Green 2TB
    Sprzedane 19.600 sztuk w tym 380 reklamacji

    Ciężko ocenić ST2000VN000 bo mały zbyt na to jest:
    Sprzedało się 550 sztuk w tym 6 reklamacji.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 25. Data: 2014-11-07 11:54:12
    Od: "Jacek W." <j...@t...bezspamu.pl>

    W dniu 2014-11-06 o 15:59, Chris pisze:

    > Oczywiście tylko WD RED 2TB

    A ja kupiłem tylko 2 (w lipcu) i jeden już poleciał.
    Wnioski wyciągnij sam :)

    Jacek

  • 26. Data: 2014-11-07 12:18:41
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-11-07 11:54, Jacek W. pisze:

    > A ja kupiłem tylko 2 (w lipcu) i jeden już poleciał.
    > Wnioski wyciągnij sam :)

    No i ?? ja kupiłem 4 Seagate do NAS i 4 padły ... coś więcej ??

    Takie twoje statystyki są do dupy bo żeby coś ocenić trzeba mieć dużą
    paczkę danych a twoja jest zerowa.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 27. Data: 2014-11-07 13:29:51
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 07 Nov 2014 12:18:41 +0100, Chris napisał(a):

    > No i ?? ja kupiłem 4 Seagate do NAS i 4 padły ... coś więcej ??
    >
    > Takie twoje statystyki są do dupy bo żeby coś ocenić trzeba mieć dużą
    > paczkę danych a twoja jest zerowa.

    Problem polega na tym, ze te pieprzone dyski nie powinny padac bez powodu! Ja
    zrozumiem,
    gdy je uwali fatalny zasilacz, kopanie po komputerze w czasie czytania/zapisu czy
    tego
    typu zdarzenia zawinione, ale cholera, zeby az taki ich % padal od samego uzywania?
    No bez
    jaj! Zwlaszcza, ze epoke, gdy dyski kosztowaly tyle co papier toaletowy mamy juz za
    soba
    (i to se ne vrati) wiec nie moga braku kontroli technicznej tlumaczyc koniecznoscia
    redukcji kosztow.
    Po prostu produkuja tandete i jest to wkurzajace, bo powierza sie im wartosciowe
    dane.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 28. Data: 2014-11-07 13:37:52
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    > Po prostu produkuja tandete i jest to wkurzajace, bo powierza sie im wartosciowe
    dane.

    dokładnie, muszę się z Tobą zgodzić, te jebane powskie śmiecie nie
    szanują czyichś danych... najpewniej jednak zapisywać na dvd, a mi kurwa
    wszystkie nagrywary zjebali... ostro w tej europie.

  • 29. Data: 2014-11-07 14:00:19
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-11-07 13:29, R.e.m.e.K pisze:

> [...]
    soba
    > (i to se ne vrati) wiec nie moga braku kontroli technicznej tlumaczyc koniecznoscia

    Jak by nie padały to bezrobocie by wzrosło, PKB by spadło bo produkcja
    by zmalała. Brak zysku = brak firmy.

    > Po prostu produkuja tandete i jest to wkurzajace, bo powierza sie im wartosciowe
    dane.

    Pytanie jeszcze jak to jest transportowane bo łatwo uszkodzić dysk w
    transporcie jak go zapakują w kopertę i dadzą na pocztę :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 30. Data: 2014-11-07 14:06:18
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 07 Nov 2014 14:00:19 +0100, Chris napisał(a):

    > Jak by nie padały to bezrobocie by wzrosło, PKB by spadło bo produkcja
    > by zmalała. Brak zysku = brak firmy.

    Bzdura. Potrzeba coraz wiecej, coraz wiekszych dyskow. Mam sprawne dyski
    kilkudziesiecio
    megabajtowe (sic!), co mi to daje wg Twojej teorii? No wlasnie.

    > Pytanie jeszcze jak to jest transportowane bo łatwo uszkodzić dysk w
    > transporcie jak go zapakują w kopertę i dadzą na pocztę :)

    Transportuja tak samo jak 10 lat temu, ale to teraz padaja jak muchy, kiedys nie.
    Imho
    kwestia gownianej produkcji i braku kontroli. Gdyby tylko te dyski zapuscic przed
    sprzedaza na 24 godzinny butterfly test to by zwrtoty spadly do 0,01%

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K