eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetDysk NVMe › Re: Dysk NVMe
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!feeder.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews
    .nl!fx09.ams1.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Dysk NVMe
    References: <pg50rzzf59jz$.152ysvavckfpt$.dlg@40tude.net>
    <54dpkna93jl5$.1u8an0t51p52a$.dlg@40tude.net>
    <q2alm8$p5j$1@node1.news.atman.pl>
    <c...@4...net>
    <q2laso$605$1@node1.news.atman.pl> <xfs3E.222520$Az1.89574@fx14.ams1>
    <q2mgin$8gv$1@node1.news.atman.pl> <sZz3E.142230$ON1.5108@fx20.ams1>
    <q2nim3$os1$1@node2.news.atman.pl> <Wk64E.215674$hI1.140632@fx18.ams1>
    <q2tdf2$31i$1@node1.news.atman.pl>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 124
    Message-ID: <DLr4E.398735$mA1.160615@fx09.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 31 Jan 2019 00:59:15 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Thu, 31 Jan 2019 00:59:15 GMT
    X-Received-Bytes: 6090
    X-Received-Body-CRC: 2573194975
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1261425
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2019-01-30, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:
    > "Marcin Debowski" Wk64E.215674$h...@f...ams1
    > Nawet systemu nie trzeba odpalać -- wystarczy rzut oko do BIOSu.

    Aha, i na pewno poprzestaniesz na biosie. No nie, może Cię nie doceniam
    i nic tam nie zapiszesz :) Ale nawet jesli tak postępujesz to 99.9%
    "testerów" sobie posprawdza. Tu objasnie jakbys miał ponownie problem:
    prędkości odczytu, zpisu wiesz, to o czym zwykle sam raportujesz w
    postach :)

    >> Nadal. Moze ujme to bez żaluzjiL: chciałbyś otrzymac taki dysk po
    >> testach jako pełnosprawny produkt i za tę sama cene oczywiście?
    >
    > Tego rodzaju testowanie nie byłoby powodem niechcenia.

    Zajrzenie do biosu? Jasne. Ale jakoś watpie czy tak ludzie zwracający
    tego typu dyski (i inny sprzęt) postepują.

    >> Prawo (takie formalne, sady, ustawa, te sprawy) do odstąpienia
    >> od umowy z powodu niezgodności produktu z umową..
    >
    > Nie rozmawiamy o niegodności z umową.

    Owszem, równiez o tym rozmawiamy. Gadamy o etyce okreslonego
    postepowania i warto poznac tez opcje, które pozwalają się poruszać w
    terenie.

    > Masz dwie niezbyt miłe sytuacje:
    >
    > (A) kupuję i odkładam do szuflady
    > (B) kupuję dysk wkładany w slot
    >
    > Dysk w szufladzie jest stratą znacznie większą niż używanie dysku
    > wkładanego wcześniej w cudzy komputer. (bądź cudze komputery)
    > Z dysku niekompatybilnego nie ma pożytku, zaś dysk wcześniej
    > wkładany w cudzy komputer jest tak samo użyteczny jak dysk nowy.

    Czyli odpowiada Ci używanie sprzętów używanych przez innych ale
    sprzedanych jako nowe. Ok. Problem w tym, ze większości chyba jednak
    nie. Użyteczność czy używalność nie ma z tym nic wspólnego.

    >> No właśnie z czego klient jak Ty zdołał korzystac,
    >
    > Skoro korzystałem -- dysk jest kompatybilny, czyli nie zwracam
    > dysku do sklepu.

    E-e. Mogłeś skorzystać i stwierdzic, że nie działa tak jak się
    spodziewałes. Uzywając Twojej analogii, mogłeś kupić krzesło, mościć się
    na nim 10 dni a potem stwierdzić, że jest niewygodne.

    >> a następny pomyśli, że dostał nowy :)
    >
    > Nawet nie rzuciłem okiem na liczniki tuż po kupnie Evo.
    > Nigdy nie zwracam na to uwagi. Ani jednego dysku nie
    > sprawdzałem tuż po kupnie pod tym kątem.

    No ok, ale co to zmienia?

    > IMO reprezentujesz dziwnych ludzie -- robiących widły z igły.

    Dla Ciebie. Mam jednak dziwne wrażenie, że moja opinia nie jest tak
    bardzo odosobniona.

    > Ciekawe, czy kupiłbyś dom w normalnej (ciekawe, czym jest
    > normalna cena) cena, który już ktoś oglądał przed Tobą. ;)
    [..]
    > Samochodu po ,,zwykłej'' cenie też byś nie kupił tylko dlatego,
    > że ktoś przed Tobą ten samochód oglądał z zewnątrz, a może nawet
    > do niego zaglądał przez otwarte drzwi? ;)

    Podając kretyńskie przykłady, mające ośmieszyć podejście "przeciwnika"
    robisz z siebie bałwana a nie ośmieszasz przeciwnika. Uprasza się o
    odrobine szacunku :) No chyba, że serio nie widzisz różnucy, to wtedy
    się raczej nie zrozumiemy.

    > Dyski SSD nie psują się w efekcie oglądania czy wkładania do
    > M.2, lecz w efekcie zapisywania. Evo 1/4 TB ma gwarancję do
    > 150 TB TBW -- zapisanie 15 GB to raptem procent procenta.
    >
    > Jeśli Evo 970 1/4 TB kosztuje 329 pln, 1% tej kwoty to
    > 329 groszy, więc zapisanie 15 GB to utrata 3.29 grosza.
    > Różnice cen w różnych sklepach sięgają co najmniej 10%.

    Ludzie lubią kupowac rzeczy nowe, jeśli sprzedaje im się jako nowe. To
    naprawdę nie jest az tak trudne do zrozumienia. Poza tym, przynajmniej
    ja mówię, o ogólnej filozofii, a nie wyłącznie o dyskach ssd.

    > - zastanawiam się nad kupnem dysku (poświęcam swój czas)
    > - jadę do sklepu (czas, paliwo)
    > - testuję (czas)
    >
    > lecz będę droczył się o jedną trzecią grosza? :)

    To są Twoje problemy i to nie moja sprawa (jako innego kupującego) ile
    Cie kosztuje rozwiązanie tych problemów. Mnie interesuje kupno nowego
    sprzętu, a nie jakiegoś bóg wie jak, bóg wie ile jeżdzonego.

    > IMO nieetyczne jest niedotrzymywanie obietnic i umów.

    I wiele wiele innych rzeczy.

    > Umówiłem się ze sprzedawcą, któremu zależy nie na
    > jakiejkolwiek sprzedaży, lecz na sensownej sprzedaży.
    > Jeśli dotrzymam słowa -- albo nie zwrócę dysku (bo
    > dogadał się z komputerem), albo zwrócę dysk w tym
    > samym stanie, jeśli nie liczyć opakowania dysku.

    Fajnie, jeśli gdzies to jest wyraźnie powiedziane i inni potencjalni
    klienci o tym wiedzą. Moga wtedy wybrac innego sprzedawcę lub
    zaakceptować takie warunki.

    > Prawo do oglądania w sklepie istnieje od ,,zawsze''.
    > Jaka to różnica -- zerwę plombę z opakowania
    > w sklepi czy w domu?

    Masz prawo zerwać plombę w sklepie przed zakupem?

    > Właśnie przed chwilą stał się cud -- 32W10 odpuścił. ;)
    > Nadal stale pisze, ale nie zajmuje dysku w 100%.

    To mamy dzień cudów, vide mój inny post nt Toshiby.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: