    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dysk NVMe
    Date: Fri, 1 Feb 2019 15:44:43 +0100

    "Marcin Debowski" 44N4E.189170$j...@f...ams1

    > I bardzo dobrze, że nie jestes, serio, choć akurat psychiatra to nie
    > jest zawód zajmujący się watpliwościami.

    Wskaż lepszy zawód -- twierdzisz, że można pojeździć jak
    na łysej kobyle (jakoś tak to określiłeś) dyskiem, który
    nie pasuje do komputera. Gdybyś twierdził dziecięcymi
    ustami wymorusanymi marmoladą, że ,,jakiś nieznany Ci
    pan zjadł marmoladę'', ;) można by uznać, że jedynie
    fantazjujesz, ale Ty nie jesteś już malutkim dzieckiem.
    Co przystoi dziecku, niekoniecznie uchodzi płazem dorosłej
    osobie.

    Kto zajmuje się ludźmi oderwanymi od rzeczywistości?
    Uwierz mi -- tym kimś jest psychiatra.

    Jaka różnica -- skończyłem na BIOSie czy nie?

    Jeśli liczniki TBW/TBR wykazują zużycie dysku -- kłamstwem
    jest twierdzenie o niekompatybilności. Czym innym jest kłamstwo
    (nawet głupie, płytkie, łatwe do wykrycia) a czym innym uporczywe
    powtarzanie tego kłamstwa -- przykładowo utrzymywanie, że choć
    liczniki pokazały spore zużycie, dysk nie jest rozpoznawany
    przez komputer.

    Niby naziści (czyli narodowi socjaliści) twierdzili, że tysiąc
    razy powtórzone kłamstwo staje się prawdą, ale IMO nie mieli racji. ;)

    > Dobra, kończę bez dalszego czytania.

    -=-

    BTW ,,niezgodności'' -- to nieco inna kwestia. Co chciałbyś
    reklamować? Umówiłeś się na NVMe a dostałeś AHCI? Pojeździłeś
    jak na kobyle i zwracasz?

    Może masz wątpliwości co do MB/s? -- IMO producent nie gwarantuje
    Ci minimalnego transferu, lecz maksymalny i zastrzega, że ów
    maksymalny zależy od wielu czynników, w tym i od sprzętu, do
    którego wepniesz komputer.

    Evo daje ze 3 GB/s? -- tylko do wyczerpania bufora. Później
    daje ze 300 MB/s. Gdyby można było to reklamować, zapewne
    nikt nie zechciałby sprzedawać tych dysków.

    IOPSy też są zależne od konfiguracji softowo-hardowej.

    Nadto... Masa testerów testuje te dyski...

    Może dysk zepsuł się w trakcie tej jazdy? Wówczas masz i gwarancję,
    i ustawę opartą o niezgodności, ale co ma ta ustawa do naszych
    rozważań? Rozważamy możliwość kupna dysku z zastrzeżeniem możliwości
    odstąpienia od umowy kupna w razie niekompatybilności dysku...

    Oto treść postu inicjującego ten wątek:

    "Jacek Maciejewski" pg50rzzf59jz$.152ysvavckfpt$....@4...net

    > Mam dylemat. W moim kompie jest płyta Asus H97m-PLUS ze złączem M.2
    > które nie obsługuje dysków NVMe. Czy jak wstawię do złącza PCIe adapter
    > w rodzaju takiego:
    > https://allegro.pl/oferta/adapter-ssd-nvme-ngff-m-2-
    pci-e-3-0-x16-key-m-7514812430?reco_id=75769b36-15e2
    -11e9-9013-000af7f616c0&sid=041047f9c36843e364ecb91b
    45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

    --

    Postscriptum: W tle wypełniam deklaracje ZUSowskie. Tym razem często ;) zapisuję,
    coby nie
    stracić zbyt wiele... A że każdy zapis trwa i trwa... ;) Więc piszę
    tutaj...
    Nocą straciłem RCA z 5 stronami i jeszcze jakąś, której już nie pamiętam -- ZUS
    wyłączał
    się co najmniej dwukrotnie...