    From: Marcin Kwiatkowski <m...@N...ajc.com.peel>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Dziwne działania Pro-Futuro
    Date: Fri, 25 Aug 2006 15:33:38 +0200

    Steven Jurczyk wrote:

    > Zawsze mnie dziwilo jak "sieci osiedlowe/radiowe" funkcjonuja :)
    > 2 tysiace uzytkownikow * nawet jakas marna stawka od uzytkownika (np. 30
    > zl) rowna sie 60 tysiecy PLN miesiecznie...

    No właśnie u nas dużo klientów nie jest na tych "marnych" stawkach, bo
    ich parametry niezadowalają:)

    > Czy za te pieniadze ciezko jest:
    >
    > 1) kupic lepsze lacze niz kilka skladanych Neostrad?

    Chmm. 13Mbps z futuro na dedykowanej radiolinii na cały ruch poza WWW i
    5xDSL 4Mbps na ruch wychodzący z serwerów proxy to raczej nie są zabawki
    (no z tymi DSLami można dyskutować, ale sprawdza się).

    > 2) zatrudnic lepszego admina?

    Cóż - ja bogiem nie jestem, i na pewno w wielu sprawach mogę się mylić.
    Jednak nie uważam się za marnego/przeciętnego admina. Niejedną sieć
    zbudowałem (żaden ze zlecających/pracodawców zastrzeżeń nie miał). To z
    jednej strony. A z drugiej (bo i tak już praktycznie nie pracuję w PL)
    to na prawdę dobrego admina jest ciężko znaleźć. I nie chodzi tu o
    oczekiwania finansowe takiego gościa, bo sieć jest na tyle rentowna że
    można sobie na to pozwolić, tylko o człowieka, który wie co robi i jak
    to zrobić.

    > 3) zainwestowac we wlasna duza pule IP z RIPE tak aby kazdy user mial
    > swoje publiczne IP (nawet przymapowane jakims firewalem), po ktorym
    > mozna by bylo jego poczynania identyfikowac? Podpowiem ze RIPE nie robi
    > zadnego problemu z przydzielaniem ISP pol adresowych o wielkosci
    > odpowiadajacej ilosci przypietych uzytkownikow (1 IP = 1
    > uzytkownik/Klient)...

    Właśnie od kilku miesięcy o to walczymy (wręcz o pulę PI). Tyle że RIPE
    już bardzo niechętnie daje adresy (nie dziwne - IPv4 się kończy...)

    > --
    > pozdrawiam
    > steve

    Pozdrawiam,