  • From: "maestro_01" <maestro)01nospam@poczta.fm>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dziwne przycinki, o co może chodzić?
    Date: Mon, 8 Jun 2009 13:06:39 +0200

    > 1 Jeżeli masz słaby wentylator na procku i słabe chłodzenie to to bios
    > automatycznie obniża taktowanie procesora
    >
    > sprawdź to w biosie. Daje to natychmiastowe spowolnienie pracy komputera.
    > tak jest na tej płycie.

    hmmm przejrzalem caly bios i nie natrafilem na taka opcje

    > Przyczyną może też być problem z pastą przewodzącą.

    raczej nie

    > 2 To że procesor Jest EB czyli mamożliwość taktowania 800MZ wcale nie
    > jest pewne ,że tak jest taktowny ,dokładnie sprawdż jake są ustawienia.

    ustawienia mam manualne i sprawdzaja sie z tym co pokazuje cpu-z

    > 3 Te płyty /przynajmniej ich część/ miały bardzo poważną wadę wykonawczą.
    > Producent tych płyt /ABIT/ otrzymał wadliwie
    >
    > kondensatory elektrolityczne ,te które są przy procesorze jest ich tam 10
    > lub 12 obecnie nie pamiętam .Obejrzyj je dokładnie jeżeli są "napuchnięte"

    naczytalem sie juz w googlach o tej przypadlosci, na szczescie w mojej
    plycie tylko dwa pierwsze kondensatory sa wypukle ale niezwykle delikatnie
    ledwie mozna dostrzec wypuklosc

    > to masz problem. Jednak da się to naprawić nawet niezbyt biegły w
    > lutowaniu może je spokojnie wymienić
    >
    > /było to robione wiele razy nawet w warunkach domowych/.

    wiem, robilem tez kilka razy takie sztuki i zawsze z powodzeniem

    > No a tak wogóle z to z tego komputera na XP drzutowca nie zrobisz .

    niby tak, ale pamietam jak kiedys mialem 800EB na plycie Asusa ale chyba z
    chipsetem nForce2 i chodzilo to naprawde duzo lepiej.

    > U nie chodził na takim zestawie ME i był naprawdę szybki.

    z uwagi an rozne duperele softwareowe nie chce juz bawic sie w ME czy w
    emulatory