  • Data: 2015-03-02 13:25:54
    Temat: Re: Dziwny silnik
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "myszek" napisał w wiadomości grup
    "J.F." wrote:

    >No wlasnie, jak na moje oko za szybko do tego wyjasnienia.
    >Niezle wyjasnienie elektromagnetyczne znalazlem tu:
    >http://www.physic.ut.ee/instituudid/efti/loengumate
    rjalid/elmag/KuullaagerMootorAJP1978.pdf

    >Z grubsza - obrot kulki w lozysku w polu magnetycznym, wytworzonym
    >przez przeplyw pradu, powoduje powstanie pradow wirowych, odpowiednie
    >zmiany pola magnetycznego i - po dlugich rachunkach - wychodzi
    >maly, lecz niezerowy moment napedzajacy wal.

    Zaraz ... skad to pole magnetyczne ?
    Plynacy przez kulki prad owszem, pole wytworzy, ale w nieuzytecznym
    kierunku.
    Przez oske tez nieuzyteczny.

    obracanie tej kulki, tak jak oni sugeruja ? To musi byc bardzo, bardzo
    maly efekt.

    >Pozostaje tylko sprawdzic, ktora teoria jest sluszna.

    No wlasnie - maly moment.
    w cytowanej pracy 3.65e-6 Nm przy 5A.

    na filmie powiedzmy ze plynie 50A, moment moglby wzrosnac 100 razy
    .... ale to nadal znikomo malo, a te wirniki przyspieszaja jak glupie

    W sumie to mozna by dac przy koncach male cewki, niech wytworza
    odpowiednie pole ... ale nie ma ich.

    Jeszcze mi jedna rzecz wpadla do glowy - magnetostrykcja.
    Jak powszechnie wiadomo, ferromagnetyki zmieniaja wymiary pod wplywem
    pola magnetycznego, a takie 50A w ferromagnetyku moze generowac pole
    spore.
    Ale one sie chyba wydluzaja pod wplywem pola, i tu ... wydaje mi sie,
    ze efekt bedzie hamujacy.

    jeszcze inne cudo to histereza i magnetyzacja metalu. Ale czy
    powstanie z tego jakis efekt odpychajacy ?

    J.