  • Data: 2015-03-02 14:08:32
    Temat: Re: Dziwny silnik
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 02.03.2015 13:25, J.F. wrote:
    > Użytkownik "myszek" napisał w wiadomości grup

    jalid/elmag/KuullaagerMootorAJP1978.pdf

    > Zaraz ... skad to pole magnetyczne ?

    Z prądu wyindukowanego w obracającym się w polu magentycznym
    przewodniku.
    Obejrzyj rysunki.

    > obracanie tej kulki, tak jak oni sugeruja ? To musi byc bardzo, bardzo
    > maly efekt.

    Tan silnik ledwo się obraca przy kilkudziesięciu amp;-)

    > No wlasnie - maly moment.
    > w cytowanej pracy 3.65e-6 Nm przy 5A.
    >
    > na filmie powiedzmy ze plynie 50A, moment moglby wzrosnac 100 razy ....
    > ale to nadal znikomo malo, a te wirniki przyspieszaja jak glupie ...

    Moment tego silnika, w przeciwieństwie do większości elektrycznych,
    zależy od obrotów.
    Jeśli moment silnika jest 3 razy większy niż opór łożysk,
    to czemu ma nie rozpędzać się? Opóry będą rósły dość wolno.

    > Jeszcze mi jedna rzecz wpadla do glowy - magnetostrykcja.
    > Jak powszechnie wiadomo, ferromagnetyki zmieniaja wymiary pod wplywem
    > pola magnetycznego, a takie 50A w ferromagnetyku moze generowac pole spore.

    W publikacji, którą podawałem, jest mniej czytlene wyjaśnienie wersji
    elektromagnetycznej, ale jest cały zestaw odniesień do publikacji
    z innymi wyjaśnieniami. Może ktoś to rozważał.

    pzdr
    bartekltg