  • 1. Data: 2015-02-27 20:30:32
    Temat: Dziwny silnik
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=i7LOF1GZpdo
    https://www.youtube.com/watch?v=tb2GUiV8Bf0

    Jajcarz jakis, za blisko transformatora,
    czy faktycznie odkryl ciekawy silnik ... cieplny ?

    J.

  • 2. Data: 2015-02-27 21:03:21
    Temat: Re: Dziwny silnik
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 27.02.2015 20:30, J.F. wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=i7LOF1GZpdo
    > https://www.youtube.com/watch?v=tb2GUiV8Bf0
    >
    > Jajcarz jakis, za blisko transformatora, czy faktycznie odkryl ciekawy
    > silnik ... cieplny ?

    To się nazywa Ball bearing Motor.
    http://www.hep.princeton.edu/~mcdonald/examples/moto
    r.pdf

    Uwaga, sami mówią, ze krazy kilka wyjaśnień ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2015-02-27 21:31:28
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 lutego 2015 20:30:45 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > https://www.youtube.com/watch?v=i7LOF1GZpdo
    > https://www.youtube.com/watch?v=tb2GUiV8Bf0
    >
    > Jajcarz jakis, za blisko transformatora,
    > czy faktycznie odkryl ciekawy silnik ... cieplny ?
    >
    > J.
    Łożyska smarowane prądem do długowiecznych należeć nie będą.

  • 4. Data: 2015-02-27 21:38:16
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    ,,Łożyska smarowane prądem do długowiecznych należeć nie będą."

    -- Zachariasz Dorożyński

    Księgowi w fabrykach już zacierają ręce na myśl o nowych generacjach
    robotów kuchennych, odkurzaczy, wiertarek...

  • 5. Data: 2015-02-27 21:58:42
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 lutego 2015 21:38:23 UTC+1 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
    > "Łożyska smarowane prądem do długowiecznych należeć nie będą."
    >
    > -- Zachariasz Dorożyński
    >

    > Księgowi w fabrykach już zacierają ręce na myśl o nowych generacjach
    > robotów kuchennych, odkurzaczy, wiertarek...

    Jeszcze prawnicy fabrykantów takiego sprzętu będą musieli wypracować sposoby na
    obejście z reguły uchwalanych przez parlamenty ogólnych warunków gwarancji.

  • 6. Data: 2015-02-27 22:11:14
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-02-27 o 21:58, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > Jeszcze prawnicy fabrykantów takiego sprzętu będą musieli wypracować sposoby na
    obejście z reguły uchwalanych przez parlamenty ogólnych warunków gwarancji.

    No właśnie zadaniem inżynierów w tych fabrykach będzie wyprodukowanie
    silnika kulkowego o trwałości dwa lata i jeden dzień. Co prawda z
    komutatorowcami idzie im już nieźle, więc może nie ma sensu przechodzić
    na nową technologię.

  • 7. Data: 2015-02-28 10:40:02
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > https://www.youtube.com/watch?v=i7LOF1GZpdo
    > https://www.youtube.com/watch?v=tb2GUiV8Bf0
    >
    > Jajcarz jakis, za blisko transformatora, czy faktycznie odkryl ciekawy
    > silnik ... cieplny ?

    W ubiegłym wieku widziałem na jakichś targach młotek zamontowany na osi
    umieszczonej w dwu łożyskach, z których każde było zawieszone na 3
    łańcuchach (dwa do góry, jeden w dół). Żadnych drutów. Młotek co chwilę się
    podnosił i uderzał w coś.
    Uznałem, że w rączce ukryty jest silnik liniowy, a oś wewnątrz rączki jest
    przedzielona.
    P.G.

  • 8. Data: 2015-02-28 12:59:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "bartekltg"
    > To się nazywa Ball bearing Motor.
    > http://www.hep.princeton.edu/~mcdonald/examples/moto
    r.pdf

    To gdyby podłaczyć bezpośrednio pod końce osi, to by się nie kręcił?

    Robert

  • 9. Data: 2015-02-28 14:07:13
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-02-27 20:30, J.F. wrote:
> [...]
    > https://www.youtube.com/watch?v=tb2GUiV8Bf0
    >
    > Jajcarz jakis, za blisko transformatora, czy faktycznie odkryl ciekawy

    tu jest ładnie wyjaśnione:
    https://www.youtube.com/watch?v=DjKhggNJGls&feature=
    player_detailpage#t=207

  • 10. Data: 2015-02-28 14:24:15