    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Edukacyjnie tvp
    Date: Tue, 10 Sep 2019 11:29:48 +0200

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 9 września 2019 08:44:05 UTC-5 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Od tego sa osobne zjazdy/pasy zeby oddzielic jednych od drugich.

    Jak widac nie ma ... strzalka wystarcza. Tylko nie wiadomo czemu kaza
    sie na niej zatrzymywac :-)

    >Bez przesady. Jakos nie widuje/widywalem masy ludzi w Polsce co na
    >czerwonym jada. Za to za ranica paru widzialem :)

    Pamietam DK8 Wroclaw-Warszawa sprzed przebudow - nie bylo swiatel,
    zeby kilku nie przemknelo na czerwonym :-)

    >Tu gdzie siedze takie liczniki sa bardzo gesto.

    Chodzi o kamerke lapiaca tych, co przejezdzali na czerwonym.
    A zolte przepisowe - 3 sekundy. Malo czasu..

    >Znaczy sie nie na sygnalizatorze dla kierowcy. Sa na sygnalizatorze
    >dla pieszego.
    >I tam ladnie widze ile mam czasu. Mysle ze to by sie bez problemu
    >sprawdzilo i u nas.

    We wroclawiu troche tego zamontowali. A potem polowe zdemontowali ...
    bo teraz mamy Inteligentny System Transportu - tramwaj wlacza
    zielone/czerwone, wiec nigdy nie wiadomo kiedy ...

    >Tyle ze zeby przytemperowac tych co im sie spieszy to dodac
    >fotoradar.

    Albo dobrze ustawic swiatla.
    Bo ruszam na zielonym i widze np ze do konca jest 30s. Kolejne swiatla
    mijam juz przy 20 - trzeba przyspieszyc.
    Kolejne przy 10 ... no jak szybko mozna jechac ? :-)

    Dla rownowagi - na Karkonoskiej FR nie bylo, a kierowcy bardzo szybko
    sie naczyli jechac 70 razem z zielona falą.
    No ale warunki sprzyjaly ...

    >Z sensownie ustawionym zoltym (choc nie trzeba krytycznie bo licznik
    >jest) wszystko by dzialalo ok.

    No i o to wlasnie chodzi - ze te 3s to troche malo, a potem kamera
    cyka.
    Wiec te niemieckie +1s jest bardzo dobre ...

    >Ja jeszzce dodam ze widzialem swiatla ktore w trybie nocnym chyba
    >sprawdzaja z jaka sie predkoscia jedzie.

    Nie tylko w nocnym.

    >Bo jak nikt nie jedzie to daja zielone dla kierunku preferowanego.
    >Jak jedzie spokojnie to daja zielone nadal. Ale jak sie przekracza
    >predkosc to zapalaja czerwone odpowiednio wczesnie.

    Byl tez system "all red" - pali sie czerwone, jak samochod mija petle,
    to zapala mu sie zielone.
    Ale czas dobrany do 50km/h ...

    >A tu co nie tak?
    >Mogl jechac, niepotrzebnie hamowal. Nie wiadomo ile to zolte tam
    >trwalo...

    No wlasnie 3s. 0.1s spoznienia ... i 200 zl...

    J.