  • 1. Data: 2019-09-03 12:58:01
    Temat: Edukacyjnie tvp
    Od: p...@g...com

    https://www.youtube.com/watch?v=GgDDa2v_v6Y&t=22s

    ten numer co Grażyna wykręciła to już w DE słonina :-)

    Ein ,,qualifizierter Rotlichtverstoß" liegt dagegen vor, wenn die Ampel schon länger
    als eine Sekunde rot leuchtete, als der Autofahrer sie überfahren hat. Dies wird
    rechtlich im Gegensatz zum ,,einfachen Rotlichtverstoß" nicht mehr als Unachtsamkeit
    eingeordnet, sondern stellt eine grobe Pflichtverletzung im Straßenverkehr dar. Der
    Autofahrer muss mit einem Bußgeld von 200 Euro, zwei Punkten in Flensburg und einem
    einmonatigen Fahrverbot rechnen.

    kwalifikowane czerwone czyli palace sie dłużej niż 1 sekunda:

    200 EUR
    2 punkty
    1 miesiąc bez prawka

    https://www.bussgeldkatalog.org/punkte-flensburg/

    w PL 300-500 i 6 punktów ale przyjrzyjmy sie dzielu naszych gamonii (pardon
    parlamentarzystów) bo wiemy ze skłonni sa do niechlujnej roboty i pozorowanych
    działań :-)

    https://gazetawroclawska.pl/punkty-karne-w-2019-r-ta
    ryfikator-punktow-karnych-na-2019-rok-jakie-beda-zas
    ady-naliczania-punktow-lista-zasad-281118/ar/c4-1369
    4338

    i co za peszek, jakoś tak sie dziwnie składa ze suweren ma 24 punkty (w DE tylko 8)
    do dyspozycji co oznacza ze może 4-krotnie przejechać na czerwonym a Niemiec tylko
    raz zanim straci prawko :-)

    czy jest to promowanie łamania przepisów drogowych przez prawych i sprawiedliwych ?
    czy ma to wpływ za zachowanie suwerena za kołkiem ?

    cytując klasyka:

    Nie po słowie ich poznacie, lecz po czynach.

    ps tak zdecydowanie cos tu śmierdzi drodzy parafianie :-)

  • 2. Data: 2019-09-09 15:41:29
    Temat: Re: Edukacyjnie tvp
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >Flensburg und einem einmonatigen Fahrverbot rechnen.

    >kwalifikowane czerwone czyli palace sie dłużej niż 1 sekunda:

    Ale to zielona strzalka -co to Niemcy jej nei znali, a potem im sie
    spodobala ta na tabliczce.
    I nie wiadomo, czy u nich tez trzeba sie zatrzymac ... no i zaraz -
    jak chcesz ukarac za przejazd na czerwonym, skoro mozna jechac, bo
    strzalka?

    Znajdz zwykle swiatla - tez zobaczysz ilu Polakow przejezdza na
    czerwonym :-)

    Tylko ... pamietasz kamere w Wejherowie ?
    Niemcy madry narod, jesli chodzi o przepisy drogowe, u nas nie ma tej
    1 sekundy ... a powinna byc

    https://www.youtube.com/watch?v=JiKcTULmgXA

    J.

  • 3. Data: 2019-09-09 19:03:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czas na jaki zapala sie zolte powinien zalezec od lokalnych warunkow, sredniego czasu
    reakcji kierowcy i mozliwosci zatrzymania od wlaczenia zoltego przez kazdy typ
    legalnie poruszajacego sie pojazdu. Czyli jesli zolte zapali sie jak samochod osobowy
    jest blizej niz 50 metrow od sygnalizatora i dopuszczalna predkosc to 50/h to taki
    samochod musi przejechac na zoltym bo nie ma szansy na normalne hamowanie. Ktos powie
    ze droga hamowania z 50 to 30 metrow. I bedzie mial racje bo tyle wyjdzie przy
    hamowaniu awaryjnym. Ale w normalnej jezdzie nagle ostre hamowanie jest
    niedopuszczalne bo moze zagrozic tym co jada z tylu.

  • 4. Data: 2019-09-09 22:21:07
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 września 2019 08:44:05 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > I nie wiadomo, czy u nich tez trzeba sie zatrzymac ... no i zaraz -
    > jak chcesz ukarac za przejazd na czerwonym, skoro mozna jechac, bo

    Od tego sa osobne zjazdy/pasy zeby oddzielic jednych od drugich.

    > Znajdz zwykle swiatla - tez zobaczysz ilu Polakow przejezdza na
    > czerwonym :-)

    Bez przesady. Jakos nie widuje/widywalem masy ludzi w Polsce co na czerwonym jada. Za
    to za ranica paru widzialem :)

    > Tylko ... pamietasz kamere w Wejherowie ?

    Tu gdzie siedze takie liczniki sa bardzo gesto.
    Znaczy sie nie na sygnalizatorze dla kierowcy. Sa na sygnalizatorze dla pieszego.
    I tam ladnie widze ile mam czasu. Mysle ze to by sie bez problemu sprawdzilo i u nas.
    Tyle ze zeby przytemperowac tych co im sie spieszy to dodac fotoradar.
    Z sensownie ustawionym zoltym (choc nie trzeba krytycznie bo licznik jest) wszystko
    by dzialalo ok.

    Ja jeszzce dodam ze widzialem swiatla ktore w trybie nocnym chyba sprawdzaja z jaka
    sie predkoscia jedzie.

    Bo jak nikt nie jedzie to daja zielone dla kierunku preferowanego. Jak jedzie
    spokojnie to daja zielone nadal. Ale jak sie przekracza predkosc to zapalaja czerwone
    odpowiednio wczesnie.

    Znam takie tutaj:
    https://www.google.com/maps/@50.5506036,18.9557578,3
    a,75y,15.27h,77.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAW7aaYOP4n6M
    8Hx8laHZaA!2e0!7i13312!8i6656

    Dowodow na takie zachowanie poza licznymi przypadkami empirycznymi brak.

    > Niemcy madry narod, jesli chodzi o przepisy drogowe, u nas nie ma tej
    > 1 sekundy ... a powinna byc
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=JiKcTULmgXA

    A tu co nie tak?
    Mogl jechac, niepotrzebnie hamowal. Nie wiadomo ile to zolte tam trwalo...

  • 5. Data: 2019-09-10 09:10:55
    Od: p...@g...com

    > https://www.youtube.com/watch?v=JiKcTULmgXA

    A tu co nie tak?
    Mogl jechac, niepotrzebnie hamowal. Nie wiadomo ile to zolte tam trwalo.

    co ? no kalecznie mu to wyszlo ... wyprzedza tego z lewej a potem robi w portki bo
    swiatlo sie zmienilo ? obok jakis sztrucel spokojnie wyhamowal wiec albo za szybko
    jechal (50 km/h) albo stan techniczny nie teges

  • 6. Data: 2019-09-10 11:29:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

    >Od tego sa osobne zjazdy/pasy zeby oddzielic jednych od drugich.

    Jak widac nie ma ... strzalka wystarcza. Tylko nie wiadomo czemu kaza
    sie na niej zatrzymywac :-)

    >Bez przesady. Jakos nie widuje/widywalem masy ludzi w Polsce co na
    >czerwonym jada. Za to za ranica paru widzialem :)

    Pamietam DK8 Wroclaw-Warszawa sprzed przebudow - nie bylo swiatel,
    zeby kilku nie przemknelo na czerwonym :-)

    >Tu gdzie siedze takie liczniki sa bardzo gesto.

    Chodzi o kamerke lapiaca tych, co przejezdzali na czerwonym.
    A zolte przepisowe - 3 sekundy. Malo czasu..

    >Znaczy sie nie na sygnalizatorze dla kierowcy. Sa na sygnalizatorze
    >dla pieszego.
    >I tam ladnie widze ile mam czasu. Mysle ze to by sie bez problemu
    >sprawdzilo i u nas.

    We wroclawiu troche tego zamontowali. A potem polowe zdemontowali ...
    bo teraz mamy Inteligentny System Transportu - tramwaj wlacza
    zielone/czerwone, wiec nigdy nie wiadomo kiedy ...

    >Tyle ze zeby przytemperowac tych co im sie spieszy to dodac
    >fotoradar.

    Albo dobrze ustawic swiatla.
    Bo ruszam na zielonym i widze np ze do konca jest 30s. Kolejne swiatla
    mijam juz przy 20 - trzeba przyspieszyc.
    Kolejne przy 10 ... no jak szybko mozna jechac ? :-)

    Dla rownowagi - na Karkonoskiej FR nie bylo, a kierowcy bardzo szybko
    sie naczyli jechac 70 razem z zielona falą.
    No ale warunki sprzyjaly ...

    >Z sensownie ustawionym zoltym (choc nie trzeba krytycznie bo licznik
    >jest) wszystko by dzialalo ok.

    No i o to wlasnie chodzi - ze te 3s to troche malo, a potem kamera
    cyka.
    Wiec te niemieckie +1s jest bardzo dobre ...

    >Ja jeszzce dodam ze widzialem swiatla ktore w trybie nocnym chyba
    >sprawdzaja z jaka sie predkoscia jedzie.

    Nie tylko w nocnym.

    >Bo jak nikt nie jedzie to daja zielone dla kierunku preferowanego.
    >Jak jedzie spokojnie to daja zielone nadal. Ale jak sie przekracza
    >predkosc to zapalaja czerwone odpowiednio wczesnie.

    Byl tez system "all red" - pali sie czerwone, jak samochod mija petle,
    to zapala mu sie zielone.
    Ale czas dobrany do 50km/h ...

    >A tu co nie tak?
    >Mogl jechac, niepotrzebnie hamowal. Nie wiadomo ile to zolte tam
    >trwalo...

    No wlasnie 3s. 0.1s spoznienia ... i 200 zl...

    J.

  • 7. Data: 2019-09-10 14:17:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    >trwalo.

    >co ? no kalecznie mu to wyszlo ... wyprzedza tego z lewej a potem

    Bo wiadomo, ze jak czerwone sie zapali, to fotka bedzie od razu :-P

    >obok jakis sztrucel spokojnie wyhamowal wiec albo za szybko jechal
    >(50 km/h) albo stan techniczny nie teges

    Stan chyba dobry, skoro zahamowal, predkosc natomiast ... moze i za
    duza.
    Pytanie z jaka predkoscia ten z lewej jechal,i czy nie 40 na wszelki
    wypadek.

    No i pytanie w ktorym momencie nacisnalbys Ty hamulec ... i czy
    patrzylbys sie na swiatla czy na przejscie, bo moze ktos wejdzie, mimo
    czerwonego.

    A wszystko przez te 1 sekunde, ktorej w polskich przepisach nie ma ...

    J.

  • 8. Data: 2019-09-10 14:31:47
    Od: p...@g...com

    --Stan chyba dobry, skoro zahamowal, predkosc natomiast ... moze i za
    duza.

    popatrz gdzie zahamowal a gdzie stoi ten z lewej, fred flinstone lepiej hamuje
    piętami :-)

    -- No i pytanie w ktorym momencie nacisnalbys Ty hamulec ... i czy
    patrzylbys sie na swiatla czy na przejscie, bo moze ktos wejdzie, mimo
    czerwonego.

    4s, dobry widok na przejście z obu stron, normalne hamowanie i zatrzymanie przed
    pasami

  • 9. Data: 2019-09-10 15:15:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >--Stan chyba dobry, skoro zahamowal, predkosc natomiast ... moze i za
    duza.

    >popatrz gdzie zahamowal a gdzie stoi ten z lewej, fred flinstone
    >lepiej hamuje piętami :-)

    Predkosc byla jednak znaczaco wyzsza ...

> [...]
    >mimo
    >czerwonego.

    >4s, dobry widok na przejście z obu stron, normalne hamowanie i

    Czy wcale, bo "zdaze przejechac" ? :-)

    Przydalby tryb poklatkowy, ale temu po lewej reakcja zajela jakies
    0.5s.
    Autorowi filmu jakos niewiele dluzej, bo mu zaraz maska nurkuje.
    I juz nie dal rady zahamowac - predkosc za duza, czy jednak bardzo
    wazna jest ta 1 sekunda w przepisie ?

    J.

  • 10. Data: 2019-09-11 09:18:12
    Od: p...@g...com

    --Predkosc byla jednak znaczaco wyzsza ...

    sugerujesz wiec ze przekroczył prędkość dopuszczalna i osrał się widząc zmianę
    świateł ?

    --No i pytanie w ktorym momencie nacisnalbys Ty hamulec ... i czy
    patrzylbys sie na swiatla czy na przejscie, bo moze ktos wejdzie,
    mimo czerwonego.

    powtarzam ze przegląd sytuacji był dobry, widać obie strony przejścia koncentrujemy
    się na światłach

    --Autorowi filmu jakos niewiele dluzej, bo mu zaraz maska nurkuje.
    I juz nie dal rady zahamowac - predkosc za duza, czy jednak bardzo
    wazna jest ta 1 sekunda w przepisie ?

    co sie tak zafiksowales na tej sekundzie ? to jest tylko stopniowanie które odróżnia
    gamonia od kompletnego matołka :-) który jest już naprawdę niebezpieczny i trzeba go
    pozbawić prawka

    hint
    nie każde kwalifikowane czerwone to wina prędkości czasami to ewidentne zombiaki :-)