  • 161. Data: 2012-01-30 22:25:32
    Temat: Re: Efekty debilnego protestu kierowców
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia 30 Jan 2012 19:55:40 GMT, to napisał(a):

    > A przez kogo? Jakieś TWA go wybiera raz na 50 lat i to ma być gwarancja,
    > że król będzie mądry i sprawiedliwy? ROTFL.

    Nie, tylko większa szansa na to. Widzisz, złego króla można obalić. Dobrego
    - już nie.

    --
    ___________ (R)

  • 162. Data: 2012-01-30 23:40:16
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Adam Płaszczyca

    > Nie, tylko większa szansa na to. Widzisz, złego króla można obalić.
    > Dobrego - już nie.

    Większa szansa jest przede wszystkim na jakiegoś wariata, którego ciężko
    będzie obalić. Historia pokazuje, jak to "łatwo" zrobić. Zanim się udało,
    to potrafił wymordować pół kraju. Demokracja promuje średniaków, ale i
    stabilizacje -- i dobrze.

  • 163. Data: 2012-01-31 13:13:55
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Zrozum, że na wspólnym rynku cena tego samego towaru nie może różnić się
    > kilkukrotnie

    Alez oczywiscie, ze moze i rozni sie. Przykladem jest chocby towar zwany
    praca. Jakies 2 mln ludzi wyjechalo wiec sprzedawac swoj towar za
    godziwe pieniadze. Tylko nie pisz mi bzdur o wydajnosci pracy,
    nauczycielka na zachodzie nie ma 100osobowej klasy, ani wiecej godzin,
    lekarz tez nie przyjmuje pacjentow na tasmie produkcyjnej.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 164. Data: 2012-01-31 15:01:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w

> [...]
    >nauczycielka na zachodzie nie ma 100osobowej klasy, ani wiecej
    >godzin, lekarz tez nie przyjmuje pacjentow na tasmie produkcyjnej.

    Tu nie chodzi o wydajnosc ilosciowa, tylko kwotowa - ich pacjenci
    wiecej placa.
    Albo rodzice ich uczniow :-)
    Mozna by tez sprawdzic czy ich nauczyciele maja zagwarantowane 6h
    dziennie itp.

    A poza tym jak widac - jedni wyjezdzaja tam gdzie moga sprzedac swoja
    prace drozej, inni przywoza fabryki tam gdzie moga kupic prace taniej
    i sie wyrownuje.

    J.

  • 165. Data: 2012-01-31 16:21:17
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Pawel \"O'Pajak\"

    > Alez oczywiscie, ze moze i rozni sie. Przykladem jest chocby towar zwany
    > praca.

    Wiedziałem, że ktoś zaraz wyjedzie z jakimś idiotycznym przykładem. ;-)

  • 166. Data: 2012-01-31 17:59:29
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 30-01-2012 16:45, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Żyjemy w biedniejszym kraju. Ale nikt nam z tego powodu 4x tańszego
    > żarcia ani samochdów ani piwa itd nie zafunduje.

    Ale zarabiać 4x tyle co teraz, przy produkcji i obrocie 4x tańszymi
    towarami to by bardzo chcieli :) Stawiam dolary przeciw orzechom, że
    król Korwin zorganizowałby wszystkim duże podwyżki!

    --
    Paweł

  • 167. Data: 2012-01-31 18:01:45
    Od: "WhiteD" <...@...pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ale zarabiać 4x tyle co teraz, przy produkcji i obrocie 4x tańszymi towarami
    > to by bardzo chcieli :) Stawiam dolary przeciw orzechom, że król Korwin
    > zorganizowałby wszystkim duże podwyżki!

    A potem padlibyśmy :P Ale za to szczęśliwi :P

    WhiteD

  • 168. Data: 2012-01-31 21:49:51
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl>

    > Za dużo do stracenia mieliby emeryci - nie wszyscy doczekali sie
    > potomstwa ale wszyscy uczciwie płacili składki i emerytura się im
    > należy.
    > Przy dzikich pomysłach JKM dla nich pieniędzy nie będzie.
    > Ja mam blisko emerytury i na pewno na JKM nie zagłosuję.

    Przecież on właśnie postulował utworzenie funduszu emerytalnego
    uniezależniającego wypłatę starych emerytur od zbierania na nowe.

  • 169. Data: 2012-02-05 10:16:50
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Sebastian Kaliszewski wrote:

    > Ile Pasków Igła w Dizlu i w Dziadku Co Do Kościoła Jeździł może kupić
    > sobie polak za przeciętną (roczną powiedzmy) pensję vs obywatel Niemiec?
    > Albo ile litrów mleka? Albo ile litrów piwa?
    >
    > Żyjemy w biedniejszym kraju. Ale nikt nam z tego powodu 4x tańszego żarcia
    > ani samochdów ani piwa itd nie zafunduje.

    Ale paliwo kupujemy na tym samym rynku, więc nie może być tańsze. No nieco
    tam będzie w ostatecznym rozrachunku, bo mniejsze będą marże, ale cena
    samego surowca jest taka sama.

  • 170. Data: 2012-02-05 17:59:06
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-01-30 17:17, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > To on już nie twierdzi, że demokracja jest zła?

    twierdzi, i co najgorsze ma rację
    szczególnie gdy nie ma demosu.

    > Jedyny słuszny system tu już mieliśmy. Też się na izm kończyło.
    > Gospodarczo miał być takoż jedynie słuszny.

    czyli nie wiesz jaki jest słuszny i dorabiasz ideologię że takiego w
    ogóle niema?

    > Co jest kroplą w morzu. Typowa demagogia.

    jezeli chodzi o liczbę posłów to owszem kropla w morzu
    ale chodzi o to żeby przeciętny człowiek wiedział, że jego kasa nie jest
    marnotrawiona bo to łamie psychikę.

    > Jednocześnie byś chciał, żeby panie w urzędzie były przyjazne, nie było
    > kolejki i w ogóle.

    ograniczony jesteś, on che żeby nie było urzędu - i słusznie

    > Wiesz, złej baletnicy...
    >
    > 90% z tych co płaczą, że gdyby nie urzędnicy to oni by wielki biznes
    > rozkręcili nie kiwnęło by palcem. Tak czy siak.

    no i ok
    ktś musi zapierdalać przy np. tokarce.

    > Jest jasne, że znaczna część ludzi nie umie myśleć perspektywicznie i
    > forsę którą dostaną przeżre a potem będzie płacz.

    ok wiec ileś ludzi by płakało wiec w imię tego ograbiamy (państwo z
    którym nie do końca się utożsamiam) wszystkich.

    jeżeli słowo ograbia ci nie pasuje to policz wysokość minimalnych
    składek na ZUS przez dajmy na to 40lat ile tego będzie gdybyś to wrzucał
    do skarpety?

    To jest (m.in. bo to
    > crosspost) grupa samochodowa. więc przykład będzie samochodowy. Jakby
    > nie było trzeba to znaczna część nigdy by się nie ubezpieczyła -- a po
    > spowodowaniu wypadku byłby płacz, że nie ma z czego oddać. Ja mam
    > szczerze gdzieś, czy ten kto we mnie wiedzie "wziął sprawy w swoje ręce"
    > i "zaoszczędził" -- jak chcę mieć wyrównanie moich strat i to szybko, a
    > nie, że będzie się latami wypłacał.

    masz fundusz gwarancyjny
    i konsekwentnie przy emeryturze powinna być emerytura państwowa jedna
    dla wszystkich minimalna.

    > W realnym świecie takich ludzi którzy nie przewidzieli, źle
    > przewidzieli, itd szybko by zebrało się tyle, by wkrótce na drzewach
    > zamiast liści wisieli korwiniści.

    > Mentalność pozbawionego wyobraźni :)

    obawiam się że wątpię.